جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خیریه امام محمد باقر

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: سال های گذشته از زندان اصفهان بازدید داشتم، اما در بازدید اخیر، تغییرات بسیاری را شاهد بودیم و این صحبت حضرت امام(ره) راحل که فرمودند «زندان باید دانشگاه باشد» تا حدودی عملی شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، به نقل از دفتر امام جمعه، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، عصر امروز در جمع اعضا و خیرین خیریه امام محمد باقر(عیه السلام) با بیان اینکه در سال ۹۷ اصفهان در بحث حمایت خیرین از آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در رده نخست کشور قرار داشت، گفت: یک هزار و ۲۴۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با کمک ۷۰ میلیارد تومانی مردم خیر اصفهان به آغوش خانواده ها بازگشتند و این اتفاق بزرگی بود.  

امام جمعه اصفهان ادامه داد: سال های گذشته از زندان اصفهان بازدید داشتم، اما در بازدید اخیر از زندان، تغییرات بسیاری را شاهد بودیم و این صحبت حضرت امام(ره) راحل که فرمودند «زندان باید دانشگاه باشد» تا حدودی عملی شده است.

وی با بیان اینکه امکانات خوبی در زندان اصفهان اعم از سالن ملاقات، فروشگاه و ... فراهم شده است، گفت: مشاهده این تغییرات برای بنده بسیار لذت بخش بود.  

آیت‌الله طباطبایی نژاد با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در زندان اصفهان بیان کرد: ایجاد سالن آمفی تئاتر و برگزاری مراسم‌های سخنرانی و گفت‌وگوی روحانیون با زندانیان، برگزاری جلسات قرآن و تفسیر بسیار موثر است.  

وی افزود: اشتغال زندانیان در زندان از جمله اقدامات موثری است که صورت گرفته و زندانیان در قبال انجام مهارت درآمدزایی نیز می‌کنند و تولیدات بسیار زیبا و ارزشمند نیز دارند.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: این اقدامات تاثیر فعالیت خیرین و حمایت‌هایی است که آنها انجام داده‌اند و باید گفت اصفهانی‌ها در کار خیر پیشگام هستند.

وی در ادامه با اشاره به فضای فعلی پزشکی قانونی اصفهان، گفت: یکی از اقدامات زیربنایی و اساسی در قضاوت مربوط به وظایف پزشکی قانونی است، هرکسی ممکن است نیازمند خدمات پزشکی قانونی شود، بنابراین لازم است فضایی مناسب برای این مجموعه ایجاد شود.

علی سلیمان پور، مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان نیز در این دیدار اظهار داشت: در حوزه اعتبارات، فضای فیزیکی و دیگر امکانات نسبت به سایر نقاط کشور یکی دو پله عقب‌تر هستیم، زیرا همیشه اصفهان را استان برخوردار فرض کرده‌اند و منابع محدودتری در اختیارشان گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: بعد از بررسی‌های کشوری سازمان پزشکی قانونی، استان اصفهان از نظر کیفیت فعالیت و سرعت پاسخگویی در رتبه نخست قرار گرفت، اگرچه زیرساخت‌های ما مناسب نیست، اما دوستان تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات با کیفیت ارائه کرده‌اند.  

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با بیان اینکه فضای کنونی در خیابان فیض که در اختیار پزشکی قانونی است دیگر پاسخگوی نیاز مردم نیست، افزود: اعتراض مردم نیز بیشتر به دلیل فضای محدود ما است، حضور مردم و عزاداران نیز بر این محدودیت فضا افزوده است.

وی بیان کرد: سال ۸۷ پروژه‌ای را در منطقه گورت پیش بینی کردند که به دلیل محدودیت اعتبارات ایجاد این مرکز را فازبندی کردیم، ساختمان از نظر معماری تکمیل شده است اما حدود ۶ میلیارد تومان برای این ساختمان بدهی داریم، با توجه به تغییر قیمت ارز برنامه ریزی‌های ما نیز تغییر کرد و اکنون حدود ۱۵ میلیارد تومان برای راه اندازی این پروژه نیازمند اعتبار هستیم که در این راستا به کمک نیاز داریم.

مهندس کجانی، مدیر عامل خیریه امام محمد باقر(علیه السلام) هم در این جلسه گفت: وضعیت زندان، حدود ۷-۸ سال پیش نامناسبی بود، آیت الله طباطبایی نژاد در دیداری که آن زمان از زندان داشتند تاکید کردند به این موضوع پرداخته شود و در این راستا خیران وارد عمل شدند.  

وی افزود: اگر مردم و حمایت خیران نباشد دولت توان فعالیت در این زمینه را ندارد، قدم‌های خوبی در این راستا برداشته شد و اکنون آوازه خیران اصفهانی در بیرون از اصفهان بیشتر از اینجاست و برای حل سایر مسائل نیز به یک یا علی دیگر نیاز داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha