پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
روز خبرنگار

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع)، از جمله شاخصه های مهم یک خبرنگار متعهد و مسلمان را رعایت صداقت و تقوای رسانه ای برشمرد.

دکتر مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار برگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: اگر می خواهیم که در تهاجم فرهنگی و مواجهه با دشمن در این نبرد موفق باشیم، باید در کنار ارتقای سطح توانمندی های حرفه ای، صداقت و تقوای رسانه ای نیز همواره مدنظر ما باشد به خصوص این که این مساله موجب فضل و عنایت خدای متعال به خبرنگاران هم می شود.

وی افزود: خبرنگاری که تقوا و تعهد را سرلوحه فعالیت های خود قرار می دهد، بی شک نسبت به جامعه خود نیز احساس مسئولیت اجتماعی دارد و با دغدغه مندی به مطالبه گری از مسئولان نسبت به ضرورت رفع مشکلات و نواقص موجود در کشور اهتمام می ورزد.

این محقق و پژوهشگر علوم انسانی گفت: از سویی شرایط خاص دنیای امروز می طلبد که خبرنگاران و اصحاب رسانه نسبت به ارتقای سطح دانش و مهارت خویش، آن هم متناسب با شرایط روز، توجه بیشتری داشته باشند و از سوی مراکزی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان های رسانه ای از این موضوع حمایت لازم را به عمل آورند.

وی همچنین با اشاره به این که امروزه سلاح ارتباطات رسانه ای از مؤثرترین سلاح های بین‌المللی به شمار می رود، افزود: در شرایطی که دشمن با سلاح قوی رسانه به جنگ با نظام و جامعه اسلامی آمده، ما باید ضمن تاکید بر اطلاع رسانی صحیح و متعهدانه، به تقویت سواد رسانه ای در جامعه بپردازیم، چرا که سواد رسانه ای در شکل گیری قدرت تحلیل و تشخیص خبرهای درست از غلط در مخاطبان و همچنین تبدیل مخاطب منفعل به مخاطب فعال بسیار موثر و مهم است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha