جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان ۸ برابر دیگر مردم در آمریکا زندانی می شوند

حوزه/ یک گزارش جدید که توسط سازمان حقوق مدنی حامی مسلمانان تهیه شده، آمارهای نگران کننده ای را از حضور زندانیان مسلمان در زندان های آمریکا ارائه داده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از 5pillarsuk،یک گزارش جدید نشان می دهد که اعضای جامعه اسلامی 8 مرتبه بیشتر از مردم عادی و غیرمسلمانان در ایالات متحده زندانی می شوند.

سازمان حقوق مدنی حامی مسلمانان در تحقیقاتی که انجام داده نشان داد که براساس داده های آماری به دست آمده از 34 ایالت آمریکا، مسلمانان نسبت به جمعیت عادی 8 برابر بیشتر زندانی می شوند، این  درحالی است که در برخی ایالت ها اوضاع از این نیز بدتر است و رقم مذکور به 18 برابر و گاهی 20 برابر نیز می رسد.

در این گزارش آمده است: زندانی ها و به ویژه زندانی های مسلمان، برای دستیابی به امکانات اولیه زندگی برای انجام اعمال مذهبی، ملزومات دینی، رژیم غذایی حلال، تعطیلات و کفن و دفن با سنت اسلامی ، با مشکلات زیادی روبرو هستند. بزرگترین مشکل زندانیان حفظ رژیم غذایی اسلامی و همچنین عبادات جمعی و نماز جماعت می باشد.

در ادامه این گزارش نوشته شده: الگوهای محدودیت اجباری اعمال دینی مسلمانان مشخص شده در اینجا، برنیاز به حل این مشکلات سیستمیک در زندان ها تاکید دارند. زندانیان ، فعالان نهادها ، قانون گذاران و طرفداران حامی می توانند و باید با هم همکاری کنند تا وعده آزادی مذهبی را برای همه تحقق بخشند

گزارش مذکور از زندان های آمریکایی خواسته تمهیداتی را در راستای آزادی اقامه نماز فردی یاگروهی، نماز جمعه و غیره در پیش بگیرند و به افسران و نگهبانان آموزش های لازم برای درک احساسات مذهبی مسلمانان داده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha