شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معاون فرهنگی اوقاف مازندران

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری جشن امامت و غدیر در بیش از 300 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان خبر داد.

حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با تبریک در پیش بودن دهه امامت و ولایت، گفت: جشن دهه غدیر امسال در بیش از 300 امامزاده شاخص و بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که این جشن ها با برنامه های متنوع فرهنگی و دینی در امامزادگان برگزار خواهد شد، افزود: برگزاری این جشن ها باید با محتوای علمی همراه باشد.

وی بر ضرورت محتوا بخشی به جشن ها و مراسم های دهه غدیر در استان تأکید کرد و گفت: حضور مبلغان دینی و روحانیان در این برنامه موجب تقویت غنای علمی این برنامه های فرهنگی خواهد شد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که همزمان با دهه امامت، از توان و ظرفیت تبلیغی مبلغان بومی در سراسر استان به منظور تبیین و نشر مسأله غدیر و ولایت بهره گرفته خواهد شد، بیان داشت: این ایام مبارک فرصت مغتنمی برای تبیین صحیح و تقویت بحث ولایت در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که مسأله ولایت فقیه باید از سوی مبلغان دینی در جامعه بیشتر ترویج و تبیین شود، خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش دشمن جهت تضعیف جایگاه ولایت، ایام دهه غدیر فرصت مغتنمی برای تبیین این مسأله مهم دینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از فرهنگ ناب غدیر است، تصریح کرد: مشکلات امروز جامعه اسلامی به دلیل فاصله گرفتن از این فرهنگ ناب اسلامی است.

معاون فرهنگی اوقاف مازندران با اشاره به این که عدم توجه به مسأله غدیر موجب بروز حادثه غمبار عاشورا شده است، بیان داشت: نباید بگذاریم چنین حوادث ناگواری مجدداً در جامعه اسلامی تکرار شود و راه آن پیروی از مفاهیم غدیر است.

حجت الاسلام قربانی با بیان این که سیره علوی و فرهنگ غدیر راه برون رفت کشور از همه مشکلات است، خاطرنشان کرد: همه مسؤولان و مدیران کشور باید در برنامه های خود به این اصل مهم توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha