چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
وقف

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اینکه دوسوم موقوفات این استان با نیت برگزاری مراسم عزاداری ائمه اطهار و ماه محرم ثبت شده است، گفت: خوشبختانه با توجه به اشباع این بخش، باید موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه هدایت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، امروز در مراسم گشایش مرکز فرهنگی، اجتماعی و قرآنی «افق» در بجنورد، با اشاره به بخش‌های مختلف و خدمات ارائه شده در این مرکز، اظهار کرد: در حال حاضر این مرکز دارای کارگاه آموزش معرق‌کاری و سالن ورزشی است و در آینده برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی متعددی هم در این مرکز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از افتتاح مرکز افق خراسان شمالی استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل خیرین استان است، افزود: با احداث چنین مراکزی می‌توانیم خیرین را به سمت وقف در زمینه‌های گوناگون اجتماعی و فرهنگی سوق دهیم.

وی با اشاره به اینکه امسال در ماه مبارک رمضان مرکز افق در دو امامزاده سید عباس (ع) شهرستان بجنورد و حمزه رضا (ع) شهرستان شیروان راه‌اندازی شد و اکنون به‌طور رسمی این مرکز افتتاح‌شده است، خاطرنشان کرد: با افتتاح مرکز افق در خراسان شمالی خیرین در هر زمینه‌ای که تخصص دارند ازجمله زمینه‌های پزشکی، حقوقی، مهندسی و دیگر زمینه‌های تخصصی مرتبط با حرفه و مهارت خود می‌توانند به نیازمندان متقاضی آن حرفه، خدمات رایگان ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مرکز افق به راه‌اندازی سالن ورزشی رشته پرورش اندام اختصاص یافته است، گفت: به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ایجاد نشاط و شادابی در میان جوانان نیازمند و مددجو، باشگاه ورزش بدن‌سازی در مرکز افق آستان سید عباس (ع) بجنورد راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام آسوده با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت تمام اقشار جامعه به‌منظور کمک‌رسانی به نیازمندان در مراکز افق استفاده کرد، خاطرنشان کرد: افراد جامعه در هر صنف و قشری و با هر تخصص و مهارتی می‌توان در زمینه‌هایی ازجمله تهیه خوراک، پوشاک و طعام، خدمات مشاوره‌ای، پزشکی و درمانی و دیگر خدمات مرتبط با هر مهارت و تخصصی به نیازمندان مرکز افق کمک کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: تمام افراد جامعه در هر صنف و قشری و با هر تخصص و مهارتی می‌توانند در مرکز افق به نیازمندان خدمات رایگان ارائه دهند.

وی با بیان اینکه علاوه بر خدمات فرهنگی و اجتماعی، خدمات قرآنی نیز در مرکز افق ارائه می‌شود، تصریح کرد: در مرکز افق سید عباس (ع) محافل انس با قرآن با استفاده توانایی‌های قاریان برجسته استان خراسان ن شمالی و جلسات قرآن‌خوانی و دیگر زمینه‌های قرآنی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه متأسفانه وقف درزمینهٔ قرآنی در استان خراسان شمالی به نسبت دیگر زمینه‌های وقف کمتر است اظهار کرد: بیش از 60 درصد موقوفات استان خراسان شمالی درزمینهٔ برگزاری مراسم عزاداری ائمه اطهار و ماه محرم است و تا حدودی وقف در این زمینه اشباع‌شده است و خراسان شمالی نیازمند وقف در زمینه‌های دیگری است.

وی با بیان اینکه به‌منظور هدایت واقفان به سمت زمینه‌های نیازمند وقف، کارشناسانی در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در نظر گرفته‌شده است، گفت: امیدواریم واقفان استان خراسان شمالی قبل از تعیین نیت وقف به کارشناسان وقف استان مراجعه کنند و با مشورت با آن‌ها در زمینه‌های اولویت‌دار و نیازمند وقف اقدام به وقف کنند.

گفتنی است، از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به 25 وقف در زمینه‌های گوناگون در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha