سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 859537
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
جشن پیوند آسمانی

حوزه/ امام جمعه بوشهر در جشن «پیوند آسمانی» زوج های جوان بوشهری، خواستار کمک خیرین به امر ازدواج جوانان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، شامگاه یکشنبه در آیین جشن ازدواج زوج های جوان  با عنوان  «پیوند آسمانی»، در سالن خلیج فارس بوشهر با تبریک سالروز ازدواج امام علی(ع)  و حضرت زهرا(س) ازدواج را آیات آرامش‌بخش الهی عنوان کرد و اظهار داشت: برای هر انسان اهل تفکر،  ازدواج نشان از تقدس ویژه از ناحیه الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به برگزاری جشن ازدواج زوج های مشترک در بوشهر خواستار نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه شد و گفت: مردم و خیرین می توانند در این سنت حسنه و در امر وقف برای ازدواج مشارکت داشته باشند.

وی، خواستار همت خیرین و مسئولان استان بوشهر در مساله وقف برای ازدواج جوانان شد و گفت: نیاز است این افراد با برنامه ریزی مدون همت خود برای این مساله بکار گیرند و شاهد تسهیل امر ازدواج برای جوانان باشیم.

جشن «پیوند آسمانی» در بوشهر ۶ ساله شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر نیز  با بیان اینکه مراسم «پیوند آسمانی» برای ازدواج آسان برای ششمین سال پیاپی در استان بوشهر برگزار شده است ابراز داشت: هدف از این کار اجرای امینانه نیات واقفان و حمایت و ترویج فرهنگ است.

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور ازدواج را پیوندی مقدس و امری پسندیده در فرهنگ اسلامی برشمرد و گفت: برگزاری این جشن‌ها نقش بسزایی در ترویج سنت حسنه ازدواج به ویژه در بین جوانان دارد و این برنامه در راستای حمایت از اقشار کم‌درآمد و گسترش مسائل اجتماعی و فرهنگی و همچنین آغاز یک زندگی به سبک ائمه به ویژه حضرت علی (ع) برنامه ریزی و برگزار شده است.

گفتنی است در قالب طرح پیوند آسمانی تعداد ۱۲ زوج جوان در بوشهر زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha