پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به ملت ایران به‌ویژه جوانان تأکید دارند که همت‌های بلند را حفظ کرده و نگاه دارید، هویت خود را پاس بدارید و هیبت خود را به رخ دنیا بکشانید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با مسئولان فرهنگی استان، با اشاره به رسالت همگانی مردم و مسئولان در راستای اجرایی شدن بندهای بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: همت، هویت و هیبت در انقلاب و نظام اسلامی سه نکته اساسی این بیانیه است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در کنار همت‌ها، دیگر نکته مهم و مورد نظر رهبری در این بیانیه این است که بر اساس همت امام و مردم، ما هویت جدیدی یافتیم؛ به‌گونه‌ای که ایران بعد از انقلاب، به‌عنوان ایران اسلامی و با اسلام ناب محمدی شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: این هویت جدید، حوزه جدیدی در دنیا ایجاد و بین استکبار و اسلام تقابل ایجاد کرده است و درحالی‌که قبلاً تنها شرق و غرب بود الآن جنگ اسلام و استکبار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: با وقوع انقلاب اسلامی ایران، اسلام به‌عنوان پایه بلند قدرتمند در مقابل استکبار قد راست کرد و درحالی‌که قبل از انقلاب قرآن تنها برای سر قبر خواندن بود هنر انقلاب این بود که قرآن را از قبرستان‌ها به وسط جامعه آورد و قانون اساسی ما بر اساس قرآن تنظیم شد.

وی با اشاره به اینکه ما امروز هویت ملی، فرهنگی و سیاسی جدیدی پیدا کرده‌ایم، گفت: امروز کسی به ایران به‌عنوان یک کشور وحشی نگاه نمی‌کند که حق توحش بگیرند، بلکه امروز ایران محور مقاومت شده که عرصه را بر اسرائیل و استکبار تنگ کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب را مردم دنیا این‌گونه نمی‌شناختند، افزود: ایران بعد از انقلاب است که توانسته در همه‌جا تأثیر بگذارد.

وی ادامه داد: سومین نکته رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب هیبت نظام اسلامی است که امروز آن را در منطقه و جهان شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه خطاب به ملت ایران به‌ویژه جوانان تأکید دارند که همت‌های بلند را حفظ کرده و نگاه دارید، هویت خود را پاس بدارید و هیبت خود را به رخ دنیا بکشانید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha