جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دوره میثاق طلبگی داوطلبان ورود به حوزه علمیه استان بوشهر

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر از برگزاری دوره میثاق طلبگی ویژه داوطلبان ورود به حوزه علمیه استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام علی آذرشب، صبح امروز در حاشیه برگزاری دوره میثاق طلبگی ویژه داوطلبان ورود به حوزه علمیه استان بوشهر گفت: این دوره به مدت یک هفته در مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان برگزار شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر تعداد شرکت کنندگان در این دوره را 50 نفر عنوان کرد و ابراز اظهار داشت: این دوره با هدف معرفی حوزه علمیه به داوطلبان ورودی و ارزیابی آنها به لحاظ اخلاقی و روان شناسی برگزار شده است.

وی بیان داشت: دوره میثاق طلبگی بخشی از فرآیند پذیرش حوزه علمیه است که در صورتی که فرد پذیرفته شود ادامه فرآیند پذیرش را طی خواهد کرد.

حجت الاسلام آذرشب با اشاره به ادامه روال فرآیند پذیرش داوطلبان ورود به حوزه علمیه استان اظهار داشت: در صورتی که داوطلبان در ارزیابی دوره میثاق طلبگی نتیجه مثبتی را کسب کنند برای ادامه فرآیند از آنها تحقیقات به عمل می آید و سپس باید در دوره اختبار و تثبیت شرکت کنند و در صورت موفقیت در این دوره می توانند به عنوان طلبه در حوزه های علمیه مشغول به تحصیل شوند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر گفت: در این دوره میثاق طلبگی از ظرفیت اساتید شاخص استان در مدارس علمیه و نیز حجت الاسلام درویشی اعزامی از قم استفاده شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر برگزاری جلسات آموزشی، حلقات معرفتی، برنامه های تفریحی و ورزشی، جلسات قرآنی، برنامه پرسش و پاسخ، درس اخلاق، جلسات بصیرتی و سیاسی، مشاوره های عمومی و فردی را از مهمترین برنامه های دوره میثاق طلبگی عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha