پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام علی مرادی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بیجار گفت: فرقه های منحرف با انواع و اقسام وعده و وعیده های مالی، پناهندگی، اشتغال و... برخی از جوانان ساده لوح را گرد خود برای تحقق اهداف پلیدشان جمع می آورند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام علی مرادی پیش از ظهر امروز در نشست بصیرتی با جمعی از طلاب و بسیجیان شهرستان بیجار اظهار داشت: حفظ دین و شئونات آن از واجبات اسلام است و هر کسی در این زمینه بکوشد و یا جان خود را از دست بدهد، شهید محسوب می شود، همانند شهدای امر به معروف و نهی از منکر.

امام جمعه بیجار ادامه داد: امروز در جامعه مسائل دین و شریعت به وسیله علمای بزرگ شیعه و نیز حوزه های علمیه مدیریت و رهبری می شود و از این حیث کمبود و نکته و شبهه ای نداریم.

وی با اشاره به اینکه طلاب در دوران تحصیل باید زندگی بزرگان دین را سرمشق خود قرار دهند، افزود: طلاب باید آشنایی کاملی با علما و بزرگان داشته باشند و آثار آنان را به عنوان یک منبع معتبر انتخاب نمایند و روی آنها پژوهش و تحقیق انجام دهند.

امام جمعه شهرستان بیجار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این سال ها فرقه ها و نحله های بسیاری توسط دشمنان جهان اسلام تشکیل شده است که با تطمیع، عده ای فریب خورده را گرد خود جمع آورده اند. این گروه ها و فرقه های ضاله بی شک دست پرورده استعمار می باشند و نباید اجازه دهیم در جامعه اسلامی فرصتی برای تبلیغ باورهای نادرست و باطل خود به دست بیاورند.

حجت الاسلام مرادی با تاکید بر اینکه باید جوانان را نسبت به خطرات این فرقه های ضاله آشنا سازیم، بیان داشت: فرقه های منحرف با انواع و اقسام وعده و وعیده های مالی، پناهندگی، اشتغال و... برخی از جوانان ساده لوح را گرد خود برای تحقق اهداف پلیدشان جمع می آورند.

این استاد حوزوی ادامه داد: لذا همین موارد است که اساتید حوزوی به صورت مکرر به طلاب و روحانیون توصیه می کنند که آثار بزرگان مانند شهید مطهری را درباره فرقه های منحرف و ضاله مطالعه کنند، زیرا با مطالعه آثار این بزرگوار طلاب و روحانیون به خوبی می توانند در برابر شبهات این فرقه های منحرف و دست ساخته استکبار بایستند و روشنگری نمایند.

امام جمعه شهرستان بیجار گفت: به هر حال روحانی نباید در طول تحصیل در حوزه های علمیه وضعیت منفعلی داشته باشد، بلکه باید همواره در حال تحقیق و پژوهش در مسایل دینی باشد، زیرا تنها از این طریق است که می تواند در آینده به یک مبلغ خوب و مجرب تبدیل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha