جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فاضل

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به حماسه آفرینی روحانیت در کمک به سیل زدگان، گفت: حضور جهادی روحانیت در کنار مردم سیل زده یک تبلیغ عملی بود و شاید مطلبی را چندین سال تبلیغ می کردیم در کنارش به اندازه این حضور نمی توانست نتیجه بخش باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از دامغان، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل، در جمع مسئولان حوزه علمیه استان سمنان، به میزبانی مدرسه علمیه امام علی(ع) شهر دیباج، با اشاره به کمک روحانیت به مردم مناطق سیل زده اظهار داشت: در جریان سیل امسال، بنده از همان روزهای اول در سیل آق قلا و گمیشان حضور پیدا کردم و یا در زلزله کرمانشاه نیز بنده حضور داشتم و همیاری و کمک روحانیت کم نظیر بود.

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه تصریح کرد: در جریان سیل امسال در یکی از استان ها، با توجه به حجم سیل موجود برخی از مسئولان محلی اظهار عجز و ناتوانی در این سیل کردند، اما حرکت روحانیت در کمک رسانی به سیل زدگان، چهره های غمناک را به شادمانی تبدیل کرد.

وی با اشاره به حضور روحانیت در جریان سیل افزود: حضور جهادی روحانیت در کنار مردم سیل زده یک تبلیغ عملی بود و شاید مطلبی را چندین سال تبلیغ می کردیم در کنارش به اندازه این حضور نمی توانست نتیجه بخش باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل، با اشاره به اینکه دشمن در حوزه ادبیات گفتاری و رفتاری روحانیت، بسیار هجمه پراکنی می کند، خاطرنشان کرد: دشمن کارهای خوب روحانیت را برجسته نمی کند و دنبال این نیست که اصلا خوبی ها را مطرح کند و اگر جایی کوچک ترین اشتباه سهوی رخ دهد دنبال برجسته سازی آن هستند.

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه اضافه کرد: در جریان سیل امسال روحانیت چه با عمامه و چه بدون عمامه حضور پیدا می کردند، دشمنان به دنبال هجمه پراکنی بودند، لذا باید کارهای خوبی که از سوی روحانیت در جریان خدمت به مردم شکل می گیرد معرفی شود.

وی با بیان اینکه اگر امروز در قلب آفریقا شیخ زکزاکی و در کشورهای دیگر نظیر افغانستان، عراق و... فریاد اسلام خواهی بلند است از حوزه و روحانیت شیعه نشأت گرفته است، گفت: اینها بیانگر عظمت و اقتدار اسلام ناب و انقلاب اسلامی است که باید این قدرت درون حوزه های علمیه را حفظ کرد.

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه، با اشاره به استقبال کم نظیر جوانان از تحصیل در حوزه علمیه، گفت: حضور جوانان در حوزه علمیه کم نظیر بوده است و امروز حوزه روز به روز در حال جوان تر شدن است.

وی با تاکید بر پرهیز از سیاه نمایی در مشکلات، تصریح کرد: دشمن در بحث مشکلات، دنبال سیاه نمایی است که باید مراقب بود از مشکلات موجود سیاه نمایی نشود و کارهای جهادی طلاب و روحانیون نیز انعکاس داشته باشد.

بر پایه این گزارش، پیش از سخنان حجت الاسلام والمسلمین فاضل، حجت الاسلام مجید نجف زاده، مسئول امور صیانتی حوزه علمیه استان سمنان، گزارشی از اقدامات روحانیت استان در حوزه های مختلف از جمله فعالیت های جهادی در بحث سیل امسال ارائه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha