پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
صندوق رای

حوزه/ امام‌جمعه سپیدان گفت: انتخاب مردم یا بر اساس سلایق سیاسی و یا بر اساس گرایش‌های خاص و انگیزه‌های قومیتی صورت می‌گیرد و تا هنگامی‌که این فرایند در کشور وجود دارد نمی‌توانیم با بی‌عدالتی، فساد و رانت مبارزه کنیم، مگر اینکه مردم بر اساس مؤلفه‌های انقلابی به نامزدهای انتخاباتی رأی دهند.

حجت‌الاسلام سید عبدالرحمن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، انتخابات را یکی از مقدرات تأثیرگذار در سرنوشت کشور دانست و اظهار داشت: برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصمیم‌گیری‌ها و تصویب قوانین و همچنین وظایفی که در بعد نظارتی دارند، بسیار ضعیف هستند.

امام‌جمعه شهرستان سپیدان به انتخاب سلیقه ای مردم در انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: انتخاب مردم یا بر اساس سلایق سیاسی و یا بر اساس گرایش‌های خاص و انگیزه‌های قومیتی صورت می‌گیرد و تا هنگامی‌که این فرایند در کشور وجود دارد نمی‌توانیم با بی‌عدالتی، فساد و رانت مبارزه کنیم، مگر اینکه مردم بر اساس مؤلفه‌های انقلابی به نامزدهای انتخاباتی رأی دهند.

حجت‌الاسلام موسوی انور، مؤلفه‌های نماینده ولایی را موردتوجه قرارداد و ابراز کرد: ساده زیستی، عدالت، مردمی بودن از جمله مؤلفه‌های یک نماینده انقلابی و ولایی است.

وی در پایان بابیان اینکه سهم مجلس در تصمیم‌گیری‌ها بیشتر از قوه مجریه است، عنوان کرد: به دلیل دارا بودن شاخصه بعد نظارتی، سهم مجلس از قوه مجریه بیشتر است؛ هنگامی‌که مرکز نظارتی دارای مشکل و اهل رانت و فساد باشد طبعاً مسئولان اجرایی دچار مشکل می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha