جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ زکزاکی

حوزه/ طی جلسه امروز، دادگاه ایالتی کادونا در نیجریه حکم به سفر شیخ زکزاکی به هند برای درمان با قرار وثیقه داد که دولت نیز ملزم به اجرای آن است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه براساس اخبار واصله از نیجریه، امروز دادگاه شیخ زکزاکی برای بررسی و تصمیم‌گیری درباره درمان ایشان به خارج از کشور برگزار شد.

طی جلسه امروز، دادگاه ایالتی کادونا حکم به سفر شیخ زکزاکی به هند برای درمان با قرار وثیقه داد که دولت نیز ملزم به اجرای آن است.

جزئیات سومین جلسه دادگاه شیخ زکزاکی

براساس اطلاع منابع محلی، ورود تلفن‌های همراه به داخل دادگاه ممنوع بوده و این امر باعث کندی اطلاع‌رسانی از جریان دادگاه شد.

 دادگاه اعلام کرده که به خاطر وخامت حال شیخ زکزاکی هر لحظه احتمال درگذشت وی وجود دارد، همچنین بنابر اعلام دادگاه، وکلای دولت نتوانستند ادله قانع کننده‌ای در اختیار دادگاه بگذارند که ثابت کند در داخل نیجریه بیمارستان مناسبی برای انجام اقدامات درمانی برای شیخ زکزاکی وجود دارد.

قاضی تأکید کرده که شیخ زکزاکی و همسرش باید اجازه داشته باشند تحت درمان قرار گیرند، زیرا در غیر این صورت آن‌ها نمی‌توانند از خود دفاع کنند.

دادگاه این ادعای وکلای دولت نیجریه که پزشکان خارجی بر اساس دستورالعمل‌های دولتی کار نکرده‌اند را رد کرده است.

 در نهایت دادگاه به شیخ زکزاکی و همسرش اجازه داد برای طی مراحل درمانی به هند سفر کنند، همچنین دادگاه پذیرفته است که زکزاکی و همسرش به قید وثیقه آزاد شوند.

سفر درمانی شیخ به بیمارستانی صورت می‌گیرد که دولت نیجریه تعیین کرده و با همراهی نیروهای امنیتی نیجریه اتفاق خواهد بود که پس از پایان درمان و بازگشت ایشان به نیجریه، ادامه روند بررسی پرونده در دادگاه اجرا خواهد شد.

آزادی شیخ مشروط است

دکتر شعیب محمد، از شاگردان شیخ زکزاکی گفت: آزادی شیخ زکزاکی مشروط بوده و ایشان تنها اجازه دارند برای درمان به یکی از بیمارستان‌های مشخص در هندوستان بروند.

ایشان در طول معالجه زیر نظر سیستم اطلاعاتی نیجریه (DSS) خواهند بود و بلافاصله پس از درمان باید برای تکمیل روند دادرسی به نیجریه برگردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha