جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان
حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه خبرنگار نباید خود را وامدار هیچ گروه سیاسی بداند، بیان داشت: کسی که جامعه وی را به عنوان خبرنگار می شناسند باید مدافع حقوق مردم و به نوعی مدعی العموم باشد و تنها برای اصلاح جامعه و ارتقا نظام و انقلاب قلم فرسایی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان عصر امروز در جمع خبرنگاران استان کردستان که به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار برگزار گردید، اظهار داشت: خبرنگاران سربازان جنگ نرم در مقابل تهاجم فرهنگی هستند و در این قبال وظایف بسیار سنگینی برعهده دارند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: امروز خبرنگار باید چشم بینای جامعه و نظام باشد و قلم و رسانه خود را در راستای ارتقا اسلام و انقلاب به کار ببرد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه کسانی که قلم به دست دارند، مسئولیت مدنی بسیاری بر گردن خواهند داشت، افزود: کسانی که به نوعی جزو اصحاب قلم محسوب می شوند در برابر نارسایی ها و کوتاهی ها مسئولند و باید زبان گویای جامعه باشند و به اصطلاح پل میان ملت و حکومت باشند.

وی در ادامه با انتقاد از برخی رسانه های زرد در کشور، گفت: با این وجود برخی از رسانه ها با عملکردی که دارند، سهوا یا تعمدا در مسیری حرکت می کنند که خواسته دشمنان داخلی و خارجی این نظام است، ولی با این وجود تعداد این رسانه ها در کشور بحمدالله بسیار کم است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه خبرنگار نباید خود را وامدار هیچ گروه سیاسی بداند، بیان داشت: کسی که جامعه وی را به عنوان خبرنگار می شناسند باید مدافع حقوق مردم و به نوعی مدعی العموم باشد و تنها برای اصلاح جامعه و ارتقا نظام و انقلاب قلم فرسایی کند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان افزود: شما خبرنگاران می توانید تحول آفرین باشید، لذا برای تحقق این مهم نیازمند اعتماد به نفس و البته حمایت نهادهای دولتی می باشید.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه قلم در کتاب قرآن کریم مقدس شمرده شده است، عنوان داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: « ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ».

وی تصریح کرد: پس هنگامی که خداوند به قلم قسم می خورد اهمیت رسالت خبرنگاری بر ما مبرهن می شود، لذا همه شما به نوعی نمایندگان جامعه محسوب می شوید و باید بدون هیچ چشم داشت مادی یا معنوی به دنبال رفع مشکلات مردم و جامعه اسلامی باشد.

این استاد حوزوی با انتقاد از برخی رسانه ها که ناامیدی را به جامعه ترزیق می کنند، گفت: متاسفانه برخی از رسانه ها با نوشتارهای خود، حس ناامیدی و یاس را در جامعه به ویژه در بین نسل جوان ترویج می دهند که کار این گروه از رسانه ها و خبرنگاران در راستای حمایت و پشتیبانی از جنگ نرم دشمنان است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم که خبرنگاران این خطه همانند گذشته در راستای وظیفه ذاتی خود قدم بردارند و حامیان و پشتیبانان واقعی و دلسوز جامعه و نظام باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha