شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مساجد که در زلزله 2017 جزیره کاس تخریب شدند، هنوز مرمت نشده اند

حوزه/ انجمن فرهنگ و همبستگی ترکی ضمن درخواست از دولت یونان برای حفظ آزادی مذهبی مسلمانان، نسبت به عدم مرمت و بازسازی مساجد و قبرستان های تخریب شده در زلزله 2017 در جزیره کاس انتقاد کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از صباح، یک انجمن فرهنگی ترکیه روز گذشته اعلام کرد، تقریبا تمامی مساجد و قبرستان های جزیره کاس، در پی وقوع زمین لرزه در سال 2017 تخریب شده یا خسارت دیده اند و نیاز به مرمت دارند.

انجمن فرهنگ و همبستگی ترکی در جزایر رودز ، کاس و دودکانسا در کشور یونان، از مقامات این کشور خواستند به آزادی دینی اجتماعات مسلمان و ترک تبار احترام گذاشته و مانع  برگزاری اعمال مذهبی مسلمانان از جمله اعیاد چون عید قربان نشوند.

مصطفی کیماکچی مدیر سازمان طی بیانیه ای نوشتاری اعلام کرد که مسجد قاضی حسن پاشا هنوز که در اثر زلزله 6.6 ریشتری در سال 2017 خسارات زیادی به آن وارد شده هنوز مرمت نشده است.

این مسجد در روستای پلاتانی در نزدیکی مرکز شهر کاس واقع شده که محل سکونت تقریبا 2 هزار تن از مسلمانان ترک تبار است.

کیماکچی گفت که مغازه ها  در زیر مسجد قرار داشته و به مدیریت بنیاد املاک مسلمانان کاس تعلق داشته اند نیز در اثر زلزله خسارت دیده اند.

وی تاکید کرد: مسجد دیگری در این روستا نیز در اثر زلزله خسارت دیده است. در آن زمان زلزله منجر به مرگ دو تن و مجروح شدن دو نفر دیگر گردید. با این حال مسلمانان محلی مجوز مرمت مسجد را به دست نیاورده و مجبورند در محوطه به اقامه نماز بایستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha