جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حامد حجتی

حوزه/ یک فعال فرهنگی بر ضرورت توجه به رسانه‌ها در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قدم‌هایی که انقلاب اسلامی درزمینهٔ خبررسانی برداشته کافی نیست.

حامد حجتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اهمیت رسانه در عصر حاضر اظهار داشت: به نظر من در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که مناسبات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی عموماً روی کارکردهای جدیدی اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: اگر در دوره‌های قبلی مناسبات اجتماعی و سیاسی بر اساس مسائل جغرافیایی و تاریخی رقم می‌خورد این روزها بیشتر دستخوش تحولات درزمینهٔ رسانه است.

حجتی بابیان این‌که رسانه هم کارکردهای مختلف دارد، ابراز داشت: این کارکردها در شئونات زندگی مردم نقش جدی پیداکرده است.

وی افزود: یکی از کارکردهای اصلی رسانه حوزه اطلاع‌رسانی و اخبار است برای انسان‌ها این جذاب است که بدانند چه اتفاقاتی پیرامون آن‌ها می‌افتد و هر چه قدر این وسعت بیشتر باشد،حوزه‌های جذابیت انسان‌ها بیشتر می‌شود.

این فعال فرهنگی افزود: امروزه در یک روستای بزرگ به‌عنوان جهان زندگی می‌کنیم که اخبار آن در کمتر از یک دقیقه در دنیا منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: در دنیای کنونی طبیعتاً باید به این مسائل توجه کنیم و نمی‌توانیم از حوزه اطلاع‌رسانی چشم‌پوشی کنیم.

حجتی به جریان سازی رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: حوزه اطلاع‌رسانی علاوه بر این‌که برای آدم‌ها جذاب است می‌تواند جریان ساز باشد و موجب رشد و توسعه کشور شود.

وی ادامه داد: کارکرد رسانه و جریان سازی رسانه بارها در جهان اثبات‌شده است به‌طوری‌که در بسیاری از مواقع شاهد هستیم که یک آدم لمپن و شراب‌خوار با جریان سازی رسانه‌ها به جایگاه رئیس‌جمهوری می‌رسد.

حجتی تصریح کرد: این کارکرد خیلی مهم است و ما نمی‌توانیم از آن چشم‌پوشی کنیم بلکه باید از آن به نحو خوبی بهره ببریم.

وی افزود: رسانه‌ها باید در انتشار خبر حساسیت و شفافیت اخبار را در نظر بگیرند تا بتوانند اعتماد مخاطبان را جلب کنند.

این فعال فرهنگی توجه به انقلاب اسلامی را موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: این انقلاب بر اساس یک اندیشه متعالی بناشده و کم‌لطفی است که از حوزه‌های حرفه‌ای خودمان عقب بمانیم.

وی افزود: در بسیاری از رسانه‌های دنیا یک اتفاق کوچک تیتر اصلی بسیاری از روزنامه‌ها می‌شود اما در کشورمان گاهی زمان اتفاقات بزرگی رقم می‌خورد که در حوزه اطلاع‌رسانی رسانه‌های داخلی نیز مورد کم‌لطفی قرار می‌گیرد.

حجتی تأکید کرد: به‌عنوان‌مثال بزرگ‌ترین تجمع انسانی جهان را در اربعین حسینی داریم که اگر رسانه‌های داخلی را رصد کنیم می‌بینیم مورد کم‌لطفی قرارگرفته است.

وی در خصوص خبر و خبرنویسی در تراز انقلاب، گفت: خبر در تراز انقلاب کاملاً شفاف است و منجر به کرامت انسانی شده و در برابر جریان ظالمانه قرار می‌گیرد.

حجتی تصریح کرد: انقلاب اسلامی قدم‌هایی را درزمینهٔ خبر و اطلاع‌رسانی برداشته است که کافی نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha