پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تمامی دانش آموزان  شهری در انگلیس، در یک روز محجبه می شوند

حوزه/ طبق طرح جدیدی که توسط انجمن خواهران مسلمان لینکن در انگلستان ارائه شده است، قرار شده در یک روز تمامی دانش آموزان مدارس سرتاسر شهر لینکلن شایر به منظور همبستگی با مسلمانان و مبارزه با اسلام هراسی محجبه شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thelincolnite، دانش آموزان مدرسه های سرتاسر شهر لینکلن شایر در شرق انگلستان، با هدف مبارزه با تبعیض و تعصب ضدمذهبی، به مدت یک روز حجاب به سر می کنند.

انجمن خواهران مسلمان لینکن با مدیران مدارس سرتاسر این شهرستان در گفتگو هستند تا یک روز را به عنوان «روز همبستگی با زنان مسلمان» معرفی کرده و دانش آموزان را به پوشیدن حجاب اسلامی ترغیب کنند. این روز قرار است در نوامبر 2019 یا فوریه 2020 برپا شود.

غاده محمد از فعالان دینی این گروه محلی ابراز امیدواری کرد که این شیوه مناسبی برای مبارزه با گسترش اسلام هراسی باشد. و روزی فرا برسد که این اقدام به سنتی سالانه در لینکن شایر تبدیل شود.

غاده در مصاحبه با خبرنگاران گفت: هر یک از دانش آموزان این انتخاب را خواهند داشت که حجاب به سر بکنند یا خیر. وقتی ما به مدارس برویم و گفتگوی دوستانه ای با خود دانش آموزان داشته باشیم به این ترتیب احتمال تبعیض را کمتر می کنیم. مسئله فقط درباره مسلمانان نیست. ما امیدواریم بتوانیم موانع را فرو بریزیم و آزار و اذیت تمامی گروه های اقلیت را کاهش دهیم.

این گروه مذهبی اعلام کرده که می تواند حجاب برای دانش آموزان فراهم سازند یا اینکه دانش آموزان به انتخاب خودشان اقدام به خریداری روسری کنند.

گفتنی است آمارهای وزارت کشور بریتانیان نشان داده که جرایم نفرت محور ضدمذهبی 40% تا بیش از 94 هزار پرونده افزایش یافته اند. گزارش مذکور از آوریل 2017 تا مارس 2018 را پوشش داده و نیمی از این جرایم نفرت محور علیه مسلمانان بوده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • غلام رضا IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    0 0
    عالی