شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: در این تلاطم رسانه ای جهان که بیشتر آنها علیه انقلاب و اسلام می باشد، مسجد می تواند سنگر خوبی برای دفاع از ارزشهای اسلام و انقلاب باشد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی، صبح امروز در جمع روحانیون و ائمه جماعات برخی از مساجد شهرستان بیجار اظهار داشت: مسجد در این اسلام کاربردهای فراوانی دارد که ادای فرایض دینی یکی از این کاربردهاست.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار ادامه داد: مسجد در کنار بعد معنوی در حوزه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... نیز نقش تعیین کننده ای در اسلام دارد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه مسجد در دین اسلام به عنوان اولین مجلس برای مردم به معنای کنونی بوده است، تاکید کرد: پتانسیل های خاص مساجد می تواند تا حدقابل محسوسی از معضلات و مشکلات مومنان و جامعه اسلامی بکاهد.

حجت الاسلام معصوم خانی اظهار داشت: در زمان رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام بسیاری از مشکلات مومنان در مساجد حل و فصل می گردید و مکانی بود که تصمیمات سیاسی مهم جهان اسلام در آنجا اتخاذ می گردید.

این استاد حوزوی تاکید کرد: امروز هم نباید اجازه دهیم که کارکردهای اصلی مسجد کم رنگ و از بین بروند و مسجد را تنها به مجالس عزاداری و... تبدیل کنیم، بلکه این مکان مقدس باید همانند دوران رسول اکرم (ص) حالت کاربردی به خود بگیرد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار ادامه داد: مقام معظم رهبری درباره اهمیت مسجد می فرمایند:« مسجد، مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی فرد و جامعه در دیدگاه و اندیشه مکتب اسلام است. با این نگاه، دلهای ما برای مسجد می­تپد و از شوق و احساس مسئولیت، لبریز می­گردد.»

وی تصریح کرد: در این سخن معظم له به خوبی پیداست که مسجد دارای کاربردی معنوی و نیز اجتماعی است، لذا باید درب مساجد همیشه بر روی مومنان باز باشد و به مکانی برای التیام دردها و مشکلات مسلمین تبدیل گردد.

حجت الاسلام معصوم خانی اظهار داشت: لذا شایسته است که با استفاده از ظرفیت های جوانان مومن مساجد را فعال کنیم و کاربردهای زیادی را برای آن تعریف نماییم، زیرا در این تلاطم رسانه ای جهان که بیشتر آنها علیه انقلاب و اسلام می باشد، مسجد می تواند سنگر خوبی برای دفاع از ارزشهای اسلام و انقلاب باشد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: از سوی دیگر روحانیون و ائمه جماعات باید طوری عمل کنند که جاذبه مساجد بالا برود و زمینه جذب حداکثری جوانان و نوجوانان را فراهم آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha