جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست هم‌اندیشی حوزه علميه خواهران هرمزگان با قرارگاه فرهنگی اجتماعي خاتم الاوصیا هرمزگان

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان، از اجرای طرح «مددکاران اسلامی» با رویکرد درمان خانواده های آسیب دیده، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، خانم راضیه سلطان عباسی ندوشن در نشست هم‌اندیشی حوزه علمیه خواهران و قرارگاه فرهنگی اجتماعی خاتم الاوصیا که با حضور «عادل معماریان» دبیر شورای اجتماعی ستاد جبهه فرهنگی اجتماعی قرارگاه خاتم الاوصیا، در مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست هم افزایی و هم اندیشی در زمینه ارائه راهکار در رفع آسیب های فرهنگی خانواده های آسیب دیده و برنامه ریزی در جذب و تربیت نیروهای مستعد و فعال از میان طلاب و بانوان انقلابی است.

وی در ادامه به ارائه گزارش فعالیت های معاونت فرهنگی و تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه پرداخت و گفت: ساماندهی خانواده ها و برنامه ریزی مدون در جهت تربیت فرزندان بی آسیب از دغدغه های اصلی حوزه علمیه خواهران هرمزگان بوده است.

 عباسی با بیان اینکه فعالیت مشاوران حوزه سابقه ۱۴ ساله در مدارس علمیه خواهران دارد، افزود: برگزاری دوره ی ۹ ماهه ویژه ۷۰ نفر از طلاب و جذب آن ها در ارگان های مختلف، جذب افراد با رویکر اسلامی و آموزش روان شناسی، تربیت مشاوران ویژه مدارس علمیه و آموزش های مستمر حضوری و غیر حضوری در قم، آموزش مشاوره ویژه کارکنان حوزه از جمله فعالیت های مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان در جهت ایجاد آمادگی در طلاب است.

وی در ادامه خاطر نشان شد: ایجاد مرکز مشاوره تخصصی «آوای سلامت» ویژه طلاب و خانواده های آن ها جهت آگاهی بخشی فرهنگی و سیاسی و اجتماعی به جامعه، از دیگر فعالیت های فرهنگی حوزه علمیه خواهران در جهت رفع آسیب های اجتماعی است.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: برای شروع فعالیت های فرهنگی در بستر جامعه باید ظرفیت های انسانی تأمین شود که طلاب بهترین ظرفیت در این زمینه به حساب می آیند.

وی عنوان داشت: یکی از راه های کاهش آسیب در خانواده های آسیب دیده رفع نیازهای اقتصادی آن ها، با ایجاد استقلال اقتصادی در آن ها از طریق استعدادیابی و اختصاص دادن سرمایه اولیه کار به آن ها است.

عباسی با بیان اینکه دوره تربیت مربی طرح مددکاران اسلامی در مهرماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: طرح «مددکاران اسلامی» با رویکرد درمان خانواده های آسیب دیده بعد از برگزاری دوره تربیت مربی و آموزش های لازم و تامین نیروهای کارآمد و فعال، در سطح جامعه هدف اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha