پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی محمد لروند امام جمعه کنگاور

حوزه/ امام جمعه کنگاور با تاکید بر اینکه خبرنگار باید در بند اسارت جناحهای سیاسی نباشد تا بتواند به رسالت ذاتی خود که سلامت خبر رسانی است ، دست یابد،گفت: خبرنگار متعهد و انقلابی باید خدمات 40 ساله نظام اسلامی را بیان کند.

 حجت الاسلام علی محمد لروند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، ضمن تبریک بمناست فرا رسیدن روز خبرنگار با اشاره به اینکه خبرنگاران میدان دار معرکه جنگ فرهنگی هستند، گفت: خبرنگار واقعی در مسیر دفاع از حقوق مردم و دستاوردهای انقلاب اسلامی است؛ و متاع گرانسنگ فکری او با هیچ کالای دنیایی قابل معامله نیست.

امام جمعه کنگاور با بیان اینکه در دنیای امروز مهمترین تکلیف خبرنگار متعهد و انقلابی است که با سلاح قلم در فضای رسانه واقعیتها را به قیمت جان به گوش مخاطبان برساند، گفت: دشمنان اسلام پس از شکست در جنگ نظامی تمام توان خود را در مسیر تصرف اذهان عمومی در قالب جنگ نرم رسانه ای متمرکز نموده اند.

وی با اشاره به اینکه دنیای استکبار با در دست داشتن غول های رسانه ای برای هدم اسلام و نا امیدی مردم از انقلاب از هیچ کوششی دریغ نمی کند، گفت: خبرنگار امین امروز با قلم خود باید واقعیتهای 40 ساله انقلاب اسلامی را نسبت به رژیم طاغوت با هنر رسانه به گوش مردم برساند.

حجت الاسلام لروند با بیان اینکه اصحاب قلم بدور از تعصبات جناحی عملکرد مسئولین را رصد و مورد نقد منصفانه قرار داده تا زمینه آرامش روانی جامعه را مهیا سازند.، گفت: رکن پنجم دموکراسی همان اصحاب قلم و رسانه بوده که با انجام تعهد انقلابی و صنفی می توانند در اصلاح نابسامانی ها کانال ارتباطی مردم و حکومت باشند.

وی تصریح کرد قلمی آزاد است که بوی توطئه از آن حس نشود و در خدمت اهداف دشمن و نا امیدی مردم از اسلام و انقلاب اسلامی نباشد.

امام جمعه کنگاور با تاکید بر اینکه خبرنگار باید در بند اسارت جناحهای سیاسی نباشد تا بتواند به رسالت ذاتی خود که سلامت خبر رسانی است ، دست یابد،گفت: خبرنگار متعهد باید در تراز انقلاب اسلامی باشد.

حجت الاسلام لروند با اشاره به اینکه قداست قلم در قرآن تا جایی است که خداوند به آن و آنچه که می نویسد قسم می خورد، تکلیف اصحاب قلم و ارباب رسانه را سنگین می کند، گفت: بهترین الگو برای اهل قلم؛ شهدای خبرنگار در دفاع مقدس، همچون شهیدان: رهبر، آوینی و سایر کسانی است که رشادت و ایثار رزمندگان را به نسل حاضر می رسانند.  

وی خاطر نشان کرد: سواد رسانه ای یکی از ملزومات حوزه های علمیه بوده و با علم و آگاهی بیشتر، می شود طلاب جوان در عرصه رسانه بصورت جهادی ورود کنند.

امام جمعه کنگاور با بیان اینکه مهمترین ویژگی های یک خبرنگار: ایمان؛ صراحت لهجه؛ امانتداری؛ شجاعت در بیان مطالب؛ انعکاس دردهای مردم؛ مروج انقلابیگری و دور بودن از صاحبان قدرت و ثروت است،گفت: خبرگزاری حوزه در کرمانشاه از این ویژگیها برخور دار بوده و امروزه یکی از رسالتهای حوزه های علمیه برداشتن سلاح قلم در کنار تحصیل و تدریس برای بیان دردهای مردم و نقد منصفانه و رساندن دردها به گوش مسئولین نظام است.

حجت الاسلام لروند در پایان از عملکرد صحیح و اطلاع رسانی خبرگزاری رسمی حوزه های علمیه در خصوص انعکاس اخبار و مطالب ارزنده مدارس علمیه شهرستانها، تشکر نمود و گفت: فعالیت مستمر و جهادی خبرگزاری حوزه نیوز در استان کرمانشاه در انعکاس صحیح و بموقع خبر، جای تقدیر و تشکر داشته و موجب دلگرمی مبلغین به کارهای جهادی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha