جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدباقر عبادی-نماینده بیرجند در مجلس

حوزه/نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت مرزها و مرزنشینان به نفع تمام کشور است و نباید اجازه دهیم مرزها خالی شود چراکه در این صورت امنیت ما در خطر می افتد.

حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با اشاره به ترویج فرهنگ کار در کشور گفت: کار و فرهنگ سازی در این عرصه از اهمیت بالایی برخوردار است بطوریکه اگر در کنار تسهیلات فرهنگ سازی برای کار نباشد؛عرصه برای سودجویان باز می شود.

وی ساده ترین کار برای رفع اشتغال را اعطای تسهیلات دانست و افزود: بخشی از مشکلات بیکاری ریشه در عدم فرهنگ سازی دارد که نیازمند برنامه ریزی است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت حوله بافی  در کشور می تواند نقش بسزایی در چرخه صنعت خراسان جنوبی داشته باشد، تصریح کرد: در صنعت حوله بافی  می توان با فرهنگ‌سازی و آموزش درست گامی بلند در راستای چرخه صنعت استان برداریم؛چراکه صنایع دستی زودبازده است و با سرمایه‌گذاری کم می‌توان در این بخش اشتغال‌زایی بسیاری کرد.

حجت الاسلام عبادی به خشکسالی های متمادی در کشور اشاره و خاطرنشان کرد : در کشور این مشکل در این چند ساله به وجود آمده است که بسیاری از کشاورزان به دلیل خشکسالی‌های متمادی کشاورزی خود را از دست دادند بنابراین باید صنایع کوچک و صنایع دستی می تواند نقشی موثر در اشتغال آنان داشته باشد.

وی ادامه داد: خشکسالی دراستان خراسان جنوبی بسیاری از کشاورزان را زمین‌گیر و یا مجبور به مهاجرت کرده که این موضوع زنگ خطری برای امنیت در استان مرزی خراسان جنوبی است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به مشکلات مرزنشینان اشاره کرد و گفت: تقویت مرزها به نفع تمام کشور است و نباید اجازه دهیم مرزها خالی شود در این صورت امنیت ما در خطر می افتد.

حجت الاسلام عبادی با بیان اهمیت تقویت مرزنشینان در کشور اذعان داشت: تقویت مرزنشینان نیز می‌تواند رونق اقتصادی و ثبات امنیت را به همراه داشته باشد بنابراین نباید این موضوع مهم را نادیده گرفت.

انتهای پیام/ن 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha