چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 859672
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کلاس

حوزه/ کارگاه روش مطالعه فعال ویژه طلاب دوره تثبیتی در مدرسه علمیه جعفریه(ع) قاین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، در کارگاه روش مطالعه فعال که به منظور آشنایی طلاب تثبیتی با مهارت مطالعه در مدرسه جعغریه قاین برگزار شد، حجت الاسلام اسماعیلی، استاد مدرسه علمیه جعفریه قاین بر ضرورت گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و گفت: طلاب باید قدر دوره طلایی مطالعه را بدانند، چراکه اگر انسان بخواهد در زمینه معنوی و فرهنگی خوب باشد، جز ارتباط با کتاب و کتابخانی چاره ای ندارد.

استاد مدرسه علمیه قاین در ادامه به شرایط یک مطالعه مطلوب قبل، حین و بعد از مطالعه اشاره کرد و در بخش پایانی تکنیک‌هایی از مطالعه هوشمند و فعال برای طلاب از جمله حاشیه نویسی، طرح سؤال، نکته برداری اصولی، مرور مطالب و ایجاد تمر کز حواس را تبیین کرد.

برگزاری مراسم سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و علی(ع)

مراسم سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در مدرسه علمیه جعفریه قاین برگزار شد.

حجت الاسلام ترحمی از اساتید حوزه در این مراسم با اشاره به اینکه باید زندگی و سیره اهل بیت را الگوی زندگی خودمان قراردهیم، گفت: اهل بیت علیهم السلام هدف از زندگیشان چیزی جز رضایت خداوند متعال نبوده است و این رضای خدا شاه کلیدی است برای ما طلبه ها که الگوی زندگیمان قرار بدهیم.

وی در ادامه ضمن بیان راه های جلوگیری از وسوسه های شیطان، افزود: ما طلاب بایستی نعمت خدمت به امام زمان (عج) را قدر دانسته و بدانیم که شیطان برای از دست دادن این نعمت بزرگ برای ما برنامه ریزی کرده است و تنها راهی که می توانیم جلوی حملات شیطان را بگیریم الگو و سرمشق قرار دادن زندگی اهل بیت(ع) است.

برگزاری اردوی طلاب مدرسه علمیه قهستان در مشهد مقدس

اردوی علمی، زیارتی، فرهنگی طلاب مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام قهستان در مشهد مقدس برگزار شد.

 طلاب شرکت‌کننده در این اردو، روزانه یک کلاس درس پژوهشی و یک ساعت مطالعه با استفاده از کتابخانه و فضای آموزشی مدرسه آیت الله خوئی داشته‌اند.

اردوی جهادی مدرسه علمیه نرجس در روستای چهکند

اردوی جهادی مدرسه علمیه نرجس سلام الله علیها با حضور جمعی از اساتید و طلاب این مدرسه در روستای چهکند از توابع شهرستان بیرجند برگزار شد.

در این اردوی جهادی که به مدت 10 روز انجام شد، دوره‌های آموزشی سبک زندگی و تغذیه سالم، تربیت فرزند و همسرداری، روانخوانی قرآن، شعر و قصه گویی، کاردستی، نقاشی، ورزش و سرگرمی ویژه کودکان، آموزش زبان انگلیسی ویژه نوجوانان، بیان احکام، تفسیر قرآن، تصحیح قرائت نماز ویژه بزرگسالان و کلاس‌های هنری خیاطی، ربان دوزی، نمد دوزی، چرم دوزی، نقاشی روی سفال و گلسازی برگزار شد.

انتهای پیام/ ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha