جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسئول نمایندگی سپاه قدس گیلان-نشست آموزش

حوزه/ حجت الاسلام تسخیری با حضور در جمع معاونین آموزش مدارس علمیه گیلان تصریح کرد: آمریکایی ها در یکی دو سال اخیر چند پروژه مهم و ویژه را در رابطه با ایران داشتند که در این خصوص می توان به تهدید امنیت ایران و تثبیت امنیت اسرائیل، ضربه زدن به اقتصاد کشور، و برهم زدن امنیت خلیج فارس اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در رشت، حجت الاسلام تسخیری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با حضور در جمع معاونین آموزش مدارس علمیه استان، به ارائه و ارزیابی آخرین مسائل منطقه و کشور پرداخت.

حجت الاسلام تسخیری با تاکید بر لزوم تعامل بیش از پیش بسیج، حوزه های علمیه و سپاه در جهت پیشبرد اهداف عالی نظام و ایستادگی دربرابر توطئه ها و نقشه های بیگانگان، تصریح کرد: آمریکایی ها در یکی دو سال اخیر چند پروژه مهم و ویژه را در رابطه با ایران داشتند که در این خصوص می توان به تهدید امنیت ایران اسلامی و تثبیت امنیت اسرائیل، ضربه زدن به اقتصاد کشور، و برهم زدن امنیت خلیج فارس اشاره کرد.

وی افزود: دشمن برای رسیدن به این اهداف گام هایی برداشت که یکی از آنها تحریم سپاه و بعد از آن تروریست خواندن این مجموعه انقلابی بود تا در نتیجه او را از میدان بیرون کند و با تشکیل یک ائتلاف جهانی به ایران ضربه بزند. اما به حول قوه الهی، به واسطه نفوذ عمیق این مجموعه در قلوب ملت شریف ایران و مستضعفین عالم، این اتفاق در میدان عمل عملی نشد و دیدیم که حمایت وسیع و همه جانبه ای حتی توسط مجموعه هایی که اختلاف نظرها و زاویه هایی با ما داشتند، از مجموعه سپاه به عمل آمد و این توطئه آنها به نفع ما تمام شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان دلیل هدف گرفتن نهاد های انقلابی توسط دشمن را علم آنها از ریشه  توفیقات، اقتدار و قدرت انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن فشار را روی سپاه و نهادهای انقلابی گذاشت تا به امنیت ما ضربه بزند که موفق نشد و امروز شاهد آن هستیم که بسیاری از کشورها و حتی هم پیمانان سابقشان نسبت به آنها روی برگردانده اند و نه تنها امنیت ما زیر سوال نرفت بلکه امنیت کشورهایی که همسو و همراه مستکبران عمل می کردند به خطر افتاد و اکنون برای برقراری امنیت و ثبات خود از ما کمک می خواهند.

وی با اشاره به تغییر موازنه قدرت در جهان توسط جمهوری اسلامی تصریح کرد: نظام سلطه در راستای برهم زدن امنیت خلیج فارس رسما گفتند که ما مسیر آبراه تجاری خود را از تنگه هرمز تغییر می دهیم، اما هزینه های هنگفتی که این امر برایشان در پی داشت آنها را منصرف کرد. سپس گفتند تصمیم گیرنده این عرصه و تامین کننده امنیت آن ما هستیم، اما با سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکا و توقیف کشتی انگلیس، آنهایی که می خواستند امنیت سایرین را تامین کنند، مجبور به یادگیری زبان فارسی برای تعامل با نیروهای ما شدند.

حجت الاسلام تسخیری ادامه داد: هدف دیگر استکبار جهانی تامین امنیت اسرائیل بود که آنجا هم موفق نبودند؛ همانطور که سید حسن نصرالله گفت "امیدوارم بزودی نماز را در بیت المقدس بخوانم" و مقام معظم رهبری هم فرمودند این امر یک شعار نیست و ان شاءالله محقق خواهد شد. باید توجه داشته باشیم که امروز کجا هستیم. امروز صدای گروه های مقاومت اسلامی در لبنان، فلسطین، افغانستان، یمن، پاکستان، عراق و ... به گوش می رسد و یک جبهه مقاومت در منطقه شکل گرفته است که اگر اراده بشود، با اطلاعاتی که در دست داریم کمتر از یک هفته اسرائیل از بین خواهد رفت. آخرین حماقتی که اسرائیلی ها در فلسطین داشتند در کمتر 2 روز بیش از 600 موشک بر سر آنها خراب شد و به شدت امنیتشان زیر سوال رفت.

وی افزود: امروز ما به نقطه ای رسیده یم که رهبر معظم انقلاب میفرمایند "ما خبر داریم که تسلیحات مدرن از آمریکا به عربستان فروخته میشود و البته نگران این موضوع هم نیستم چون میدانم روزی این سلاح ها به دست گروه های جهادی خواهد افتاد. "

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: در چنین شرایط و موقعیتی مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را تشریح و صفحه جدیدی را برای نظام جمهوری ایران ترسیم نمودند. در این سندی که راهکارهای اساسی و کلی در آن بیان و مسیر نشان داده شده است.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: در شرایطی که خیلی ها آیه یاس و ناامیدی می خوانند، مقام معظم رهبری آیه رجاء را برای ما خواندند و با بیانیه گام دوم انقلاب بیان نمودند که ما نه فقط کشور ایران را، بلکه جامعه جهانی را به کجا می توانیم ببریم و حوزه های علمیه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو رکن اساسی در جهت رسیدن به اهداف این سند راهبردی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha