جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دوره «اختبار و تثبیت» طلاب جدید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان خوی

حوزه/ دوره «اختبار و تثبیت» طلاب جدید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان خوی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه »  از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام محسن مسلمی، امروز در آیین افتتاحیه دوره «اختبار و تثبیت» طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خوی، اظهار داشت: خانواده‌های محترم شکرگزار درگاه خداوند منان باشند که فرزندشان در راه طلبگی قدم گذاشته‌اند و بدون شک خانواده‌های طلاب در آینده عنایت ویژه الهی را نسبت به خود و دیگر اعضای خانواده خویش بخاطر تربیت چنین اولادی حس خواهند کرد.
وی در ادامه با اشاره به نکات مهم و کلیدی در طلبگی تصریح کرد: بی‌شک حوزه‌های علمیه یکی از پاک ترین مراکز روی زمین است و باید قداست این مرکز را حفظ کنیم.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی افزود: اکنون که ما عنوان سربازی امام زمان (عج)  را بر دوش خود حمل می‌کنیم، باید خود را دراین مسیر به لباس تقوا، زهد، انفاق، انجام واجبات و ترک محرمات و ... مجهز کنیم و باید نیایت خود را در بدو ورود به حوزه علمیه، خالص نماییم. اگر انسان دارای اخلاص نباشد غیر ممکن است که به کمال دست یابد.

وی تاکید کرد: یکی از موارد مهمی که باید مدنظر باشد، همت است و از امروز ما وارد یک دایره  بزرگ علمیت حوزوی شده‌ایم. لذا باید همت خود را بالا ببریم.

 حجت الاسلام مسلمی در پایان خاطر نشان کرد: استقامت در مسیر طلبگی دارای جایگاه ویژه‌ای است و امروز باید بدانیم که در این مسیر، مشکلات و موانع زیادی وجود دارد و اگر در مقابل این موانع استقامت نکنیم، در مسیر طلبگی به نقطه مطلوب نخواهیم رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha