چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید جواد حسینی

حوزه/ سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دو عارضه در نظام آموزش و پرورش هست که باید تلاش کنیم رفع شود، گفت: اول این که بیشتر معلول محور هستیم تا این که علت محور باشیم و دوم آموزش محور بودن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سید جواد حسینی، در جلسه ستاد همکاری حوزه علمیه خراسان و آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به دو بعد مدیریت در حوزه و پیشکسوتی مدیر حوزه خراسان در عرصه تعلیم و تربیت، ابراز کرد: با توجه به ظرفیت حوزه علمیه خراسان، در طرح ها و برنامه هایی مانند امین، معارف اسلامی، مدرسان آموزش خانواده و... آماده همکاری برای کیفیت بخشی به نظام آموزش و پرورش هستیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دو عارضه در نظام آموزش و پرورش هست که باید تلاش کنیم رفع شود، افزود: اول اینکه، بیشتر معلول محور هستیم تا اینکه علت محور باشیم و دوم آموزش محور بودن است.

وی، استفاده از ظرفیت های جامعه برای تصمیم گیری ها را لازم دانست و تصریح کرد: کسی که می خواهد در آموزش و پرورش خدمت کند باید به آموزش صرف نپردازد؛ بعد از انقلاب گام های خوبی در دستگاه تعلیم و تربیت کشور برداشته شده، ولی راضی کننده نیست.

حسینی در ادامه با اشاره به لزوم تاسیس نظام شبکه ای مبتنی بر دانش، اظهار کرد: تشکیل ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش از کارهای خوبی است که باید بدون ساختار سازی، در ارتباط با دانشگاه نیز راه اندازی شود.

وی افزود: داده هایی در آموزش و پرورش تولید می شود که داده کاوی نشده است؛ باید با رویکرد تحولات آینده و آموزش پژوهانه این امر محقق و نظام شبکه ای مبتنی بر دانش با حضور اساتید حوزه و دانشگاه راه اندازی تا تصمیم های عمیق و ساختاری گرفته شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha