پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نخستین مرکز گواهینامه حلال در مکونگ ویتنام راه اندازی شد

حوزه/ مقامات ویتنامی در مکونگ، با همکاری گروه مالزیایی اقدام به راه اندازی نخستین مرکز گواهینامه حلال در این منطقه کردند. هدف آنان ارائه گواهینامه حلال به شرکت های صادرکننده محصولات ویتنامی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nhandan، نخستین مرکز ارائه گواهینامه حلال در منطقه مکونگ در ویتنام آغاز به کار کرد.

در توافق نامه ای که بین مرکز تکنولوژی نهونو در ویتنام و مدیریت حل مشکل مالزی به امضاء رسید، نخستین مرکز گواهینامه حلال در مکونگ آغاز به کار کرد.

هونگ باناگی مدیرکل نهونو طی سخنانی روز گذشته گفت: بسیاری از کشورها در خاورمیانه واردات محصولات ویتنامی را به ویژه سبزیجات، میوه ها و غذاهای دریایی را افزایش داده اند.

وی خاطر نشان کرد: صادرات ویتنام به منطقه 12 میلیارد دلار آمریکا در سال 2017 بوده و در سال 2018 به 14 میلیارد دلار افزایش یافته است.

ناگی در ادامه افزود: اما متاسفانه یکی از صدهای پیش روی صادرکنندگان به بازار خاورمیانه این است که محصولات شان باید حتما گواهینامه حلال داشته باشند.

گفته می شود مرکز گواهینامه حلال مالزیایی- ویتنامی که در کان تائو آغاز به کار کرده، می توانند به شرکت های مختلف گواهینامه حلال اختصاص دهد تا آن ها بتوانند محصولات شان را به کشورهای اسلامی صادر کنند.

نور حلمی مصطفی یک تاجر در مدیریت حل مشکل مالزی نیز گفت: هدف آن ایجاد یک سازمان گواهینامه حلال است و اینکه ویتنام به یک مقصد سفر محبوب در جامعه اسلامی تبدیل گردند.

وی افزود: در آینده فناوری حلال از مالزی به ویتنام منتقل شده و اینجا به عنوان مرکزی برای عملیات آن در نظر گرفته می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha