سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام ذوالنوری

حوزه/ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رسالت رئیس کمیسیون امنیت ملی و موضوع شایعه عکس گرفتن با سفیر انگلیس افزود: رئیس کمیسیون در جایگاه نماینده نیست، بلکه در دنیا بعد از رئیس پارلمان، مهمترین جایگاه از آن کمیسیون امنیت ملی است و چون در دنیا این جایگاه ویژه است، مسلما ملاقات ها و درخواست هایی به همین دلیل هم انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در نشست  با اصحاب رسانه قم، گفت: ممکن است هر کسی در کشور گرایشی داشته باشد؛ ولی این حرف بدان معنا نیست نبست به مشکلات کشور بی تعهد و بی انگیزه باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: گرایش های سیاسی امر طبیعی است،  وقتی بحث منافع ملی مطرح می شود، همه گرایش ها یکی و متحد می شوند؛ مانند مسئله ای که در مورد تحریم وزیر امور خارجه اتفاق افتاد.

رسالت خبرنگاری

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه به رسالت سنگین خبر رسانی اشاره و اظهارداشت: تقویت مبانی انقلاب با فعالیت رسانه ای انجام می شود و به همین دلیل خبرنگاران رسالت سنگین و کار بزرگی دارند.

وی ادامه داد: رسالت خبرنگار این است در اطلاع رسانی منافع ملی را در نظر داشته باشد. گاهی اوقات نقل مسئله ای در جامعه موجب فتنه و تعمیق شکاف می شود، این جا تشخیص اصحاب رسانه را می طلبد تا درست عمل کنند تا موجب اختلاف و شکاف و فتنه نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: این قشر در دوران دفاع مقدس به خوبی به رسالت های خود را عمل کرد و در حفظ و میراث آن کوشید و بعد از جنگ نیز در موارد مختلف درخط مقدم بود و مطمئنا امروز که شرایط خاص است، باز این رسالت سنگین است و دوش توانمند خبرنگاران می تواند این رسالت را به سرمنزل مقصود برساند.

جایگاه رئیس کمیسیون امنیت ملی بسیار ویژه است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رسالت رئیس کمیسیون امنیت ملی و موضوع شایعه عکس گرفتن با سفیر انگلیس افزود: رئیس کمیسیون در جایگاه نماینده نیست، بلکه در دنیا بعد از رئیس پارلمان، مهمترین جایگاه از آن کمیسیون امنیت ملی است و چون در دنیا این جایگاه ویژه است، مسلما ملاقات ها و درخواست هایی به همین دلیل هم انجام می شود.

ملاقات با سفیر انگلیس از موضع اقتدار نظام بود

رئیس کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر با کشور روابط دیپلماتیک داریم کمیسیون امنیت ملی می بایست رابطه داشته باشد و اگر رابطه ای ندارد، رئیس کمیسیون هم باید رابطه ای نداشته باشد. باید رئیس کمیسیون ملی در چار چوب قرمز کشور عمل کند. در چنین جایگاهی این طور نیست هر طور دلمان بخواهد رفتار کنیم.

وی بیان داشت: در این رابطه، اولین درخواست از سفیر انگلیس بود. بعد از دو هفته، پاسخ به ملاقات آنها دادیم؛ آنها خواستند ملاقات رسانه ای نشود. ما هم گفتیم رسانه ای نشود. اما این مسئله دو ساعت دیگر رسانه ای شد. مشخص شد که از سوی انگلیس رسانه ای شد و چون قرار بود که محتوا جلسه خبر سازی نشود نه اصل ملاقات و این موضوعی بود که وزارت امورخارجه می دانسته و به ما انتقال نداده و این کوتاهی وزارت امور خارجه بود که دقیق در مورد اصل جلسه اطلاع رسانی نکرده است.

وی بیان کرد: صرف ملاقات نکردن با کشورهایی مانند انگلیس، انفعال است، بلکه معتقدم باید ملاقات از موضع قدرت نظام و کشور باشد و این ملاقات نیز براساس منافع کشور و از موضع قدرت بود. در آن جلسه از مواضع قدرت و با دلایل اثبات کردیم که کشتی نفتی انگلیس خلاف قوانین عمل کرد و نتیجه به نفع ایران بوده است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha