پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 859785
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۳
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها دیده بان جامعه هستند و نباید در اولیات خود بمانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک هفدهم مرداد، روز خبرنگار، بر رفع مشکلات و کاستی‌های فعالان این بخش تأکید و اظهار کرد: خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات دیده بانان بیدار جامعه هستند، ازاین‌رو نباید در اولیات خود بمانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اوضاع اشتغال در همه‌جا خراب است، اما گاهی مظلومیت خاصی در برخی از گروه‌ها وجود دارد که یکی از این گروه‌ها اصحاب رسانه‌ها هستند که با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما به دلیل مشکل در اقتصاد به فرهنگ خسارت وارد می‌کنیم، تصریح کرد: اقتصاد در فرهنگ نقش اساسی دارد و به همین دلیل هم اقتصاد و فرهنگ دوگانه به‌هم‌پیوسته محسوب می‌شوند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «فَلَوْلا الْخُبْزُ ما صُمْنا وَ لا صَلَّینا وَلا اَدَّینا فَرائضَ رَبِّنا» و تأکید می‌کند اگر نان نبود روزه نمی‌گرفتیم، نماز نمی‌خواندیم و واجبات خدا را ادا نمی‌کردیم. امام رضا (ع) هم می‌فرماید: «لا یستکمل عبد حقیقه الایمان حتی تکون فیه خصال ثلاث: التفقه فی الدین و حسن التقدیر فی المعیشه و الصبر علی الرزایا» و تأکید می‌کند تا سه خصلت در انسان نباشد، حقیقت ایمان او کمال نباید: ژرف شناختن دین، اندازه داشتن در زندگی و پایداری در مصیبت‌ها.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در این حدیث در کنار دو مقوله فرهنگی یک مقوله اقتصادی قرار دارد، اضافه کرد: امام صادق (ع) در کنار تفقه در دین و معرفت در اعتقادات، صبر بر مشکلات و برنامه‌ریزی برای اقتصاد را قرار داده است.

وی با بیان اینکه واقعیت این است که ما این سه را به‌صورت متوازن نداریم، افزود: بودجه کشور ما نامتوازن است، به‌گونه‌ای که بودجه فرهنگی بسیار اندک بوده و در حالی که انقلاب ما فرهنگی است، ولی فرهنگ در بودجه‌بندی مظلوم‌ترین بخش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر عدالت در توزیع امکانات، اضافه کرد: بودجه امکانات کشور است و باید در توزیع آن عدالت باشد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در بودجه‌نویسی متوازن عمل نمی‌کنیم، به‌گونه‌ای که می‌توان گفت بودجه نامتوازن و بودجه‌های اسراف گرایانه و بودجه نفتی از عیوب اقتصاد ما است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: رسانه‌ها باید در این زمینه فعالیت کنند که چرا برخی از بخش‌های جامعه ازجمله بخش فرهنگ و رسانه در بودجه دیده نشده و یا بسیار اندک دیده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha