جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 859814
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۴
حوزه علمیه خواهران

حوزه/ معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان گفت: طلاب خواهر نسبت به طلاب برادر از وظایف سنگین تر و حساس تری برخوردارند، طلاب خواهر هم باید یک طلبه و مبلغ دینی در جامعه باشند و هم اینکه یک مادر و اسوه اسلامی برای خانواده خود باشند.

حجت الاسلام هادی صالحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: خوشبختانه استقبال خواهران از ورود به حوزه، در سطح استان کردستان بسیار چشمگیر است.

معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان با اشاره به اینکه تعداد زیادی از طلاب خواهر در مدارس علمیه کردستان در حال تحصیل هستند، بیان داشت: طلاب خواهر از نظر علمی، پژوهشی و علمی جایگاه بسیار خوبی نسبت به سایر حوزه ها در استان های دیگر دارند و این را باید یک امتیاز مثبت برای طلاب خواهر کردستانی عنوان کرد.

حجت الاسلام صالحی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: طلاب خواهر نسبت به طلاب برادر از وظایف سنگین تر و حساس تری برخوردارند؛ طلاب خواهر هم باید یک طلبه و مبلغه دینی در جامعه باشند و هم یک مادر و اسوه اسلامی برای خانواده خود.

وی ادامه داد: حضور طلاب خواهر در مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و مدارس دخترانه بسیار حائز اهمیت است، از این رو با اعزام طلاب خواهر به این مکان های آموزشی کار تبلیغی خوبی صورت می گیرد که باید تداوم داشته باشد و افزایش یابد.

معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان گفت: یکی دیگر از امتیازات طلاب خواهر این است که هم در تربیت اسلامی جامعه می توانند نقش آفرین باشند و هم این که در تربیت فرزندان صالح و با ایمان تاثیر مستقیم داشته باشند.

حجت الاسلام صالحی اظهار کرد: در گذشته های دور سطح ورودی طلاب خواهر به مدارس علمیه در این استان در این حد نبود، ولی با انجام کارهای بنیادی و علمی توانستیم باورهای نادرست جامعه درباره قشر بانوان را تغییر دهیم و اکنون در بحث تبلغیی بانوان طلبه برجسته ای در سطح کردستان داریم.

معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان با تاکید بر اینکه طلاب خواهر به راحتی می توانند با دختران و مادران جوانان ارتباط برقرار کنند، تاکید کرد: امروز قشر جوان به ویژه دختران در خطر تهاجم فرهنگی و اعتقادی و دینی قرار دارند، لذا همراهی طلاب خواهر با دختران و مادران جوان تا حد قابل توجهی از این خطرات می کاهد.

حجت الاسلام صالحی در پایان سخنان خود بیان داشت: در حوزه علمیه خواهران استان کردستان کارهای پژوهشی فراوانی انجام گرفته که اکثر این کارهای پژوهشی نقش کاربردی دارند و می توانند به عنوان راهکاری برای حل برخی از مشکلات جامعه به کار بروند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha