جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید علی شمس

حوزه/ نخستین آزمون ماده واحده آموزش دوره عمومی مهارت‌های پژوهشی اساتید حوزه علمیه تهران با حضور 15 نفر از اساتیدی که در مهلت مقرر، دروس مهارت‌های پژوهشی را از طریق مجازی به اتمام رسانده‌اند، توسط معاونت پژوهش حوزه تهران برگزار شد.

حجت الاسلام سید علی شمس، سرپرست معاونت پژوهش حوزه علمیه تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر، گفت:  بر اساس ابلاغیه مدیر محترم حوزه‌های علمیه، همه اساتید معظم حوزه‌های علمیه کشور، موظف‌اند پس از ابلاغ ماده واحده، نسبت به گذراندن دوره‌های ارتقاء دانش و مهارت پژوهشی اقدام نمایند. بر اساس این ابلاغیه، صدور حکم استادی و ارتقای آن، منوط به گذراندن موفق دوره مذکور خواهد بود.

وی ادامه داد: دوره‌های عمومی و پیشرفته آموزش مهارت‌های روش تحقیق، در سه قالب حضوری، خودخوان و مجازی، قابلیت اجرا دارد که با توجه به مؤلفه‌هایی چون: وضعیت جغرافیایی مدارس علمیه تهران و پراکندگی آن‌ها، سختی رفت و آمد در تهران و هزینه‌های مالی برگزاری دوره حضوری، دوره مذکور به صورت مجازی برگزار می‌شود که واجد مزایایی چون: در اختیار داشتن متن، صوت و فیلم کلاس، پایین آمدن هزینه و مدیریت زمان استفاده از دروس توسط اساتید است.

سرپرست معاونت پژوهش حوزه علمیه تهران اظهار کرد: با توجه به محدودیت پذیرش اساتید به صورت مجازی، و محاسن و سهولت استفاده از این روش و زمانبندی معین شده برای طرح، به اساتید مکرم مدارس علمیه استان توصیه می‌شود در اسرع وقت(به خصوص ایام باقی‌مانده از تعطیلات تابستان) نسبت به گذراندن دوره اقدام نمایند.

حجت الاسلام شمس در خصوص نحوه ثبت نام دوره مجازی ماده واحده، گفت: در مرحله نخست، لیست همه اساتید دارای حکم تدریس در استان، به مرکز آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه و معاونت پژوهش اعلام، و ثبت نام اولیه صورت گرفته است.

وی افزود: اساتید محترم می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی mkm.ismc.ir بخش «آموزش مجازی» و استفاده از کد ملی برای نام کاربری و شماره همراه برای رمز عبور، نسبت به گذاراندن دروس اقدام نمایند.

حجت الاسلام شمس در پایان خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس آیین‌نامه اجرایی ماده واحده، اساتید واجد یکی از شرایط ذیل، با ارائه مستندات به معاونت پژوهش استان و تأیید آن، از گذراندن دوره مذکور معاف هستند:

1 - دارندگان گواهی معتبر دال بر گذراندن موفق سرفصل‌های فوق‌الذکر منوط به ارائه مستندات؛

2 - اساتید درس روش تحقیق منوط به احراز توانایی در تدریس عناوین آموزشی مصوب دوره؛

3 - اساتید داور و راهنمای پایان‌نامه‌ها و رساله‌های سطح 3 و 4 حوزوی؛

4 - دارندگان مقالات علمی-پژوهشی یا علمی-ترویجی، موط به چاپ یا گواهی پذیرش در مجلات دارای رتبه علمی؛

5 - اساتید دروس خارج؛

6 - اساتید دارای مدرک سطح 4 حوزوی و یا معادل دانشگاهی آن؛

7 – اساتید بالای 50 سال سن.

وی افزود: اساتید محترم، جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 77488900 داخلی 405 ، معاونت پژوهش حوزه علمیه استان تهران، تماس حاصل نمایند. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha