جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
روز خبرنگار

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: زمانی که یک خبرنگار از نظر اقتصادی در مضیقه باشد هرگز نمی تواند حقایق را به خوبی انعکاس دهد؛ لذا دولت مشکلات اقتصادی، بیمه، امنیت شغلی و.... خبرنگاران را هرچه سریعتر رفع کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مرتضی خورشیدی، عصر امروز در دیدار با برخی از فعالان رسانه ای استان کردستان، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: وظیفه خبرنگار در جامعه کنونی بسیار سنگین است، لذا خبرنگار باید مواظب باشد که در دام گروه های سیاسی و اعتقادی نیفتد.

استاد حوزه علمیه کردستان ادامه داد: خبرنگاران که امروز رزمندگان جبهه جنگ فرهنگی محسوب می شوند باید خود را از نزاع های بی فایده سیاسی و حزبی دور کنند و تنها به دنبال انعکاس حقایق جامعه باشند.

حجت الاسلام خورشیدی در بخش دیگری از سخنان به برخی از مشکلات جامعه خبری کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه ساز و کار حوزه رسانه کشور بر ریل درست حرکت نمی کند و  خبرنگاران هم از نظر درآمدی در سطح بسیار پایینی قرار دارند و هم اینکه امنیت شغلی برای آینده خود و خانواده شان ندارند.

وی، متولی ساماندهی صنف خبرنگاران را وزارت ارشاد و خانه های مطبوعات اعلام کرد و گفت: بی شک زمانی که یک خبرنگار از نظر اقتصادی در مضیقه باشد هرگز نمی تواند حقایق را به خوبی انعکاس دهد، لذا دولت مشکلات اقتصادی، بیمه، امنیت شغلی و.... خبرنگاران را هرچه سریعتر رفع کند.

حجت الاسلام خورشیدی با اشاره به اینکه رسانه ها در عصر کنونی بازوان توانمند هر نظام و حکومتی هستند، گفت: اکنون ابرقدرتهای جهان در کنار قدرت نظامی خود ابزار رسانه مقتدر را نیز در اختیار دارند، لذا اگر می خواهیم آرمانهای نظام و اسلام را در منطقه و جهان نشر و گسترش دهیم نیازمند رسانه های قدرتمند هستیم.

این استاد حوزوی ادامه داد: البته نباید تمام مشکلات جامعه خبری را بر گردن دولتمردان انداخت، بلکه بعضا دیده می شود که برخی از رسانه ها اقدام به جذب برخی به عنوان خبرنگار می کنند که هیچ آگاهی از خبر و خبرنویسی ندارد که این خود یک معضل بزرگ برای جامعه بزرگ رسانه ای کشور است.

حجت الاسلام خورشیدی تصریح کرد: همین سهل انگاری ها و بعضا روابط ها باعث تضعیف رسانه های مکتوب و مجازی در کشور شده است.

این استاد حوزه علمیه کردستان افزود: از سوی دیگر افزایش سرسام آور قیمت کاغذ در کشور، بسیاری از  رسانه ها را به تعطیلی کشاند و این خود ضربه ای بسیار بزرگ بر پیکره جامعه خبری کشور بود و هزاران نفر را بیکار کرد.

حجت الاسلام خورشیدی در پایان سخنان خود ابراز داشت: هم از مسئولان دولتی درخواست داریم که نسبت به وضعیت نابسامان جامعه خبرنگاران تلاش واقعی داشته باشند و از حوزه شعار خارج شوند و هم اینکه خبرنگاران در کار خود تعهد و انقلابی گری را مدنظر داشته باشند.

در ادامه این دیدار، برخی از مدیران مسئول و خبرنگاران به بیان مشکلات حوزه رسانه اشاره کردند و از متولیان امر خواستند که جامعه خبرنگاران را به فراموشی نسپارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha