جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله آصف محسنی

حوزه/ در پی درگذشت آیت الله محمد آصف محسنی از علمای افغانستان، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه با صدور پیامی درگذشت این عالم شیعه را تسلیت گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه در پی درگذشت آیت الله محمد آصف محسنی از علمای افغانستان، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه با صدور پیامی درگذشت این عالم شیعه را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«انا لله و انا الیه راجعون»

خبر ارتحال فقیه مجاهد آیت الله العظمی محمّد آصف محسنی«رضوان الله تعالی علیه» موجب اندوه و تأسف فراوان گردید. رحلت آن مرجع عالیقدر شیعه را به بیت شریف معظم له و مقلدان ایشان در اقصی نقاط عالم و نیز به مردم مقاوم افغانستان تسلیت می‌گویم.

آن عالم الهی با بیش از نیم قرن خدمت به دانش دین و احیاء تراث اهل البیت«علیهم‌السّلام» و خدمات فراوان اجتماعی و سیاسی در افغانستان هیچ گاه از خاطره مردم غیور و متدین افغانستان پاک نخواهد شد. و در استقلال طلبی و دعوت به وحدت ملّت متدین افعانستان پیشگام بود چه اینکه او را می‌توان از رهبران مبارزه با جریان استکبار در کشورش دانست.

او دانش آموخته معارف ناب ثقلین یعنی قرآن و عترت بود و از چشمه سار سیرۀ علمی و عملی اهل البیت«علیهم‌السّلام»  بهره‌ها برد و به جامعیّت علمی و عملی نائل گشت و خود برای دیگران الگو گردید.

بی شک فقدان این رهبر دینی و سیاسی خسران جبران ناپذیری برای حوزه‌های علمیّه و خصوصاً مردم شریف افغانستان خواهد بود.

آثار ماندگار و ارزشمند این عالم ربّانی که بیش از 60 اثر می‌باشد و از جمله آنها می‌توان به بحوث فی علم الرجال ، مشرعه بحارالانوار، تقریب مذاهب از نظر تا عمل، معجم الاحادیث المعتبره اشاره کرد از میراث و باقیات الصّالحات علمی ایشان خواهد بود.

رضوان الهی و حشر با اولیاء طاهرین را برای آن عالم جلیل القدر و صبر جمیل را برای همه بازماندگان از خدای متعال مسألت می‌نمایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha