شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 859843
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۴
خبرنگار

حوزه/ خبرنگار کسی است که با انعکاس رویدادها و اخبار، ما را به صحنه حضور در واقعیات جامعه می‌کشاند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، خبرنگار کسی است که با انعکاس رویدادها و اخبار، ما را به صحنه حضور در واقعیات جامعه می‌کشاند، احساس را بر می‌انگیزد و عواطف را مدیریت می‌کند، همچنین او غایب از نظری است که خبرش می‌تواند انصاف را تقویت کند یا بخشکاند.

خبرنگار معلم باهنری است که در رویدادهای تلخ‌ سخنش با آه و تأسف همراه است، شریک غم و شادی جامعه است، متین و متوازن، پراحساس و مشتاق صحنه‌های شیرین و مجبور به انعکاس تلخ و دردآور مرگ و تصادف در نظر او تکرار نیست.

شور زیستن با خلق در دل خبرنگار بهاری است و مرامش انصاف در خبر است، چه‌بسا حس او شش‌گانه نیست، حس هفتم مختص خودش است، که غم و شادی را درآن‌واحد باید ببیند و به قضاوت بنشیند و اینجاست که فی‌البداهه حاکم بر وجدانش است.

دیدگاه‌های خبرنگار در نقل خبر از صداقتش سرچشمه می‌گیرد، اوست که باید لباس سیاست و فرهنگ و عواطف و نیک‌اندیشی و رنج را هم‌زمان بر تن کند.

آیا زمانی می‌آید که تصویری از جامعه را جلوه دهد که آرامش‌بخش قتل و غارت‌ها نباشد و آیا می‌رسد زمانی که بشر از اسارت تن به درآید و لباس حریت و مردانگی بر تن کند و خبرنگار از جهل و خرافه و تبعیض و بی‌عدالتی سخن نگوید.

 آیا می‌رسد وقتی‌که خبری بیاید که (آمد)، تنها یک کلمه همه بنویسند، به امید آن روز که خداوند لباس فرج بر اندام عدالت‌گستر جهان بپوشاند

روز خبرنگار بر یکایک خادمان عرصه هنر مبارک باد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha