پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ حسن صفار روحانی شیعه عربستان

حوزه/ شیخ حسن صفار روحانی شیعه عربستان درگذشت آیت الله شیخ محمد آصف محسنی را تسلیت گفت و ایشان را شخصیتی ممتاز در عرصه علم و عمل دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ حسن صفار روحانی شیعه عربستان درگذشت آیت الله شیخ محمد آصف محسنی را تسلیت گفت و ایشان را شخصیتی ممتاز در عرصه علم و عمل دانست.

وی بر آزاد اندیشی و شجاعت آیت الله آصف محسنی در بیان دیدگاه خود تاکید کرد و گفت: نظرات پیشینیان او را محدود نمی کرد و از اعتراضات مخالفان نمی هراسید.

شیخ صفار تصریح کرد: با وفات آیت الله آسف محسنی، حوزه علمیه و محافل دینی شخصیت ممتازی را در عرصه علم و عمل از دست داد.

تالیفات آیت الله محسنی بیانگر توانایی علمی ایشان است

روحانی شیعه عربستان در بخش دیگر بیانیه خود اشاره کرد: مولفات و پژوهش های آیت الله محسنی بیانگر توانایی و اقتدار علمی وی در بررسی مسائل اعتقادی، فقه و اصول، حدیث، تفسیر قرآن، فلسفه و اخلاق است.

وی  با بیان اینکه آیت الله محسنی به مقتضای قواعد و ادله شرعی و عقلی پایبند و در بیان نظرات و افکار شجاعت و با جرأت بود، گفت: مولفات علمی ایشان منبع الهام و انگیزه برای تعمیق و تحول اندیشه دینی باقی خواهد ماند.

آیت الله آصف محسنی از منادیان وحدت اسلامی بود

شیخ صفار از نقش آیت الله محسنی در دفاع از افغانستان قدردانی کرد و گفت: ایشان از رهبران جهادی دفاع از استقلال افغانستان و از مخلصین راه وحدت امت و تقریب میان پیروان مذاهب اسلامی است و بسیاری از موسسات علمی، سیاسی، فرهنگی و رسانه ای را تأسیس کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha