جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله قبلان و عباس خامه یار

حوزه/ عباس خامه یار رایزن جدید فرهنگی ایران در لبنان با آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان دیدار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، عباس خامه یار رایزن جدید فرهنگی ایران در لبنان با آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان دیدار کرد.

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان و نزیه جمول دبیرکل این مجلس نیز حضور داشتند.

آیت الله قبلان: ضرورت تحکیم روابط ایران و لبنان

در این دیدار پیرامون روابط مشترک فرهنگی دو کشور و تقویت آن بحث و گفتگو و بر ضرورت تحکیم روابط و تقویت آن تاکید شد، به ویژه که کشور و ملت ایران و لبنان از روابط تاریخی و برادری برخوردار هستند.

آیت الله قبلان برای رایزن فرهنگی ایران آرزوی موفقیت کرد و بر ضرورت تلاش برای تحکیم روابط دو کشور در جهت منافع ملت های دو کشور تاکید نمود.

خامه یار: آماده همکاری با تمامی جریان های سیاسی و دینی لبنان هستیم

عباس خامه یار در سخنان خود اشاره کرد: این باعث  افتخار بود که در آغاز کار با آیت الله قبلان دیدار کردم و در آستانه عید قربان برای تقدیم تبریک مسئولین ایرانی آمدم و همزمان آمادگی خود را برای همکاری به ویژه با برادران مجلس اعلای اسلامی، شیعیان لبنان و تمامی مذاهب و طایفه های لبنان اعلام کردم.

وی افزود: در شرایط کنونی نیازمند همبستگی، همیاری و همکاری برای مقابله با چالش هایی است که امت اسلامی با آن مواجه است، به ویژه بُعد فرهنگی جمهوری اسلامی که از ذخایر فرهنگی و فکری بزرگی بهره مند است و این ذخایر می تواند در خدمت تمامی ابعاد فرهنگی کشور باشد.

خامه یار در پایان گفت: آماده گسترش روابط با تمامی جریان های سیاسی و دینی این کشور هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha