جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 859899
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
سید حسین مومنی

حوزه/ حجت الاسلام مومنی گفت: ملزم  بودن خبرنگار به دو اصل صداقت و امانت داری در انتقال خبر را لازمه کار خبرنگاری در جهان دانست، گفت: رعایت اخلاقیات در عین حرفه ای گری شاخصه ای است که بر عهده خبرنگار مومن و انقلابی در نظام جمهوری اسلامی بیش از دیگران  است.

حجت الاسلام  سید حسین مومنی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» دراصفهان، به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگار در این روزگار هنرمندی است که با سلاح خویش که همان قلم است هنرمندانه به بیان واقعیات، حوادث و وقایع می پردازد.

وی با بیان اینکه حوزه رسانه در شکل دهی افکار جامعه و اعتمادسازی مردم نسبت به عملکردها و اقدامات نقش اساسی را ایفا می‌کنند، گفت: خبرنگاران در حقیقت صاحبان تولید فکر و اندیشه و نمایندگان افکار عمومی هستند

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه اصفهان ادامه داد: خبرنگار در تراز نظام اسلامی، در عین برخورداری از شاخصه های حرفه ای گری باید همواره تقوا و اخلاق و انصاف را در فعالیت خود رعایت کند.

وی افزود: در عصر اطلاعات که ضرورت دانایی و آگاهی در آن بسیار حائز اهمیت است، خبرنگار باید بتواند درعین تعهد در عرصه خبر به شکل تخصصی تاثیرگذار باشد

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: دیدگاه‌های خبرنگار در نقل خبر از صداقت او سرچشمه می‌گیرد، اوست که باید لباس سیاست و فرهنگ و عواطف و نیک‌اندیشی و رنج را هم‌زمان بر تن کند.

وی، ملزم  بودن خبرنگار به دو اصل صداقت و امانت داری در انتقال خبر را لازمه کار خبرنگاری در جهان دانست، اذعان کرد: اما رعایت اخلاقیات در عین حرفه ای گری شاخصه ای است که بر دوش خبرنگار مومن و انقلابی در نظام جمهوری اسلامی بیش از دیگران  است.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه یکی دیگر از سختی های خبرنگاری این است که عمدتا اگر کار خوب و موثری انجام دهد، دیگران این امر را وظیفه ذاتی او تلقی کرده و اگر در برهه ای خبرنگار مبتنی بر انسان بودنش خطا و اشتباهی از او سربزند، همه او را سرزنش کرده است.

وی در توضیح دیگر سختی های شغل خبرنگاری، گفت: در این روزگار باید بیش از پیش مراقب فتنه ها و توطئه های دشمن در عرصه خبر و فعالیت های رسانه ای بود، خبرنگار باید با دانش کافی و مبتنی بر شیوه های صحیح حرفه ای گری بتواند به امر پاسخگویی صحیح به شبهه پراکنی دشمن علیه دین و گزاره های دینی بپردازد.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: تلاش در جهت ارتقای فرهنگ و هویت ملی دینی، تکریم و تعظیم ارزش هایی چون جهاد و شهادت در سطح جامعه، تبیین گفتمان امام و رهبری به خصوص در بیانیه گام دوم انقلاب، تلاش در جهت تحقق عدالت اجتماعی و نیز امیدآفرینی به مردم بر اساس فرهنگ و هویت دینی و انقلابی از دیگر انتظارات از جریان رسانه ای منتسب به جریان مومن و انقلابی است.

وی بیان کرد: خبرنگار در تراز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران شایسته است به چهار امر مهم واقع گویی، حق گویی، مستندگویی، مفیدگویی در امر تولید خبر اهتمام داشته باشد،  

حجت الاسلام مومنی اذعان داشت: تحقق دو مزیت اصلی ورود به جزئیات مسائل و ارزیابی عملکرد نهادهای مختلف دولتی و عمومی از این طریق علاوه بر ایجاد بستر توسعه همه جانبه، خود عاملی برای بازدارندگی فساد است که در بدنه فعالیت ها ممکن است وجود داشته باشد و مانع از بهره برداری صحیح منابع در مسیر توسعه و پیشرفت می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha