پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طلاب جهادی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) شهرستان اسفراین گفت: دو باب منزل مسکونی روستایی که توسط سیل خراب شده بود، توسط جهادگران حوزوی اسفراین بازسازی شد.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فعالیت‌های ارزنده مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) اسفراین، اظهار کرد: مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) در برگزاری اردوهای جهادی، مراسم فرهنگی و مددکاری همواره نسبت به دیگر دستگاه‌های فرهنگی این شهرستان پیشتاز بوده است.

وی افزود: چندین سال است که مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) شهرستان اسفراین در اردوهای جهادی و کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده حضور پررنگ داشته و با ارائه خدمات جهادی و توزیع بسته‌های غذایی نقش مددکاری خود را به‌خوبی ایفا کرده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم انجام فعالیت‌های مدنی و جهادی توسط دستگاه‌های دولتی و فرهنگی جامعه، خاطرنشان کرد: همواره مقام معظم رهبری جوانان و نخبگان فرهنگی جامعه را به فعالیت‌های جهادی سفارش کرده‌اند و مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اسفراین هم این سفارش‌های و منویات مقام معظم رهبری را در زمره اهداف و برنامه‌های خود قرار داده است.

مدیر مدرسه علمیه ولیعصر (عج) اسفراین با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اسفراین در برگزاری اردوهای جهادی مدرسه علمیه اسفراین با این مدرسه همکاری و هم‌فکری داشته است، تصریح کرد: بر اساس جلساتی که با کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان داشتیم دو باب منزل مسکونی روستایی که در جریان سیل  تخریب شده بودند، توسط جهادگران حوزوی اسفراین بازسازی شدند.

وی با بیان اینکه باید در برنامه‌های فرهنگی همواره به نشاط و شادی افراد جامعه اهمیت داد، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اسفراین در برگزاری مراسم فرهنگی، افزایش نشاط و شادی در جامعه است که در این خصوص جنگ‌های شادی و برنامه‌های متنوع تفریحی و فرهنگی برگزار شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه مدرسه علمیه تاکنون برنامه‌ها متنوع فرهنگی و نشاط‌آور فراوانی را در این شهرستان برگزار کرده است، افزود: مدرسه علمیه اسفراین در دو سال گذشته بیش از 50 برنامه، جشن و جنگ شادی در پارک‌های این شهرستان برگزار کرده که همواره این برنامه‌های با استقبال پرشور شهروندان اسفراینی همراه بوده است.

وی با انتقاد از عدم همکاری دیگر ارگان‌های فرهنگی شهرستان در برگزاری برنامه‌های فرهنگی این شهرستان، اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی شهرستان اسفراین متأسفانه با وجود داشتن بودجه‌های فرهنگی، همکاری اندکی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و جشن‌های مدرسه علمیه داشته‌اند.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اسفراین با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهرداری تنها نهادهایی هستند که مدرسه علمیه اسفراین را در برگزاری برنامه‌ها فرهنگی یاری می‌کنند، گفت: تمام دست‌اندرکاران برگزارکننده برنامه‌های فرهنگی شهرستان به‌صورت جهادی و با کمترین بودجه‌های ممکن این مراسم را برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های دولتی به برنامه‌های هنری بیش از برنامه‌های فرهنگی اهمیت می‌دهند، تصریح کرد: متأسفانه برخی از مسئولان فرهنگی شهرستان در تشخیص مسائل فرهنگی و هنری و تفکیک این دو مسئله از یکدیگر دچار اشتباه شده‌اند و همواره تمام بودجه‌های فرهنگی خود را در برنامه‌های هنری هزینه می‌کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های دولتی توجه کمتری به برنامه‌های امیدآفرین، نشاط‌آور، آموزشی و دینی دارند، افزود: زمانی که قرار بر برگزاری برنامه‌ای هنری در شهرستان می‌شود، تمام دستگاه‌های دولتی و فرهنگی شهرستان پای‌کار می‌آیند، اما متأسفانه در زمان برگزاری برنامه‌های فرهنگی، خبری از دستگاه‌های فرهنگی شهرستان نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • 24017 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
    0 0
    خدا خیرتان بدهد
  • عفوی ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
    0 0
    خدا قوت
  • انصارالمهدی ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
    0 0
    بحمدالله طلاب در سر تا سر كشور جهادي دارن فعاليت مي كنند ولي اي كاش بيشتر حمايت مي شدند #سرباز_بشاگردي_سيد_علي