سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه های علمیه استان همدان

مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان این که فعالیت تبلیغی در خوابگاه های دانشجویی نیازمند اجرای یک سری برنامه ها است، گفت: حدود ۳۰۰ طلبه سطح عالی در استان داریم که می توان با برنامه ریزی دقیق از توانایی های آنها استفاده حداکثری را ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، ظهر امروز در جلسه شورای تبلیغ استان همدان با تاکید بر اینکه این ستاد باید ساز و کار مشخصی برای ایام تبلیغ تدوین کند، اظهار داشت: در زمان تبلیغ و قبل از شروع آن باید هماهنگی های لازم انجام شود و همه ملزم به اجرای مصوبات این شورا باشند.

وی افزود: باید از ظرفیت روحانیون مستقل به نحو احسن در اماکن مختلف استفاده کنیم؛ یکی از این اماکن دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی است که نیازمند برنامه منسجم این شورا است.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان این که فعالیت تبلیغی در خوابگاه های دانشجویی نیازمند اجرای یک سری برنامه ها است، خاطر نشان کرد:  حدود ۳۰۰ طلبه سطح عالی در استان داریم که می توان با برنامه ریزی دقیق از توانایی های آنها استفاده حداکثری را ببریم.

وی یادآور شد: با استفاده از این ظرفیت هم می توان تبلیغ استان را تقویت کنیم و هم بین خود و خدای خود سرافراز باشیم که در راه تبلیغ دین مشغول انجام وظیفه هستیم.

مدیر حوزه علمیه استان همدان در ادامه بر لزوم تعامل این شورا با اداره آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: هر سال در شروع سال تحصیلی از طرف آموزش و پروش درخواست های زیادی برای حضور روحانی در مدارس داریم که این نشان از حضور موفق عزیزان مبلغ دارد.

وی تصریح کرد: برنامه اصلی ما این است که در تمام مدارس سطح استان شاهد حضور طلاب و مبلغان حوزه های علمیه باشیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به محدودیت های مالی آموزش و پرورش، یادآور شد: با وجود آن که هزینه ای از آموزش و پرورش به طلاب داده نمی شود، اما هر ساله تعداد طلابی که به صورت داوطلب به مدارس می روند، رو به افزایش است.

وی با تاکید بر این که بسیاری از طلبه ها از نظر مالی در فشار هستند ابراز داشت: حضور داوطلبانه به این معنی است که حتی مبلغ کرایه رفت و آمد را هم خود طلبه پرداخت می کند و این بشارت خوبی است که باید این نقاط قوت طلاب را اعلام کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان همدان اجرای طرح امین در مدارس استان را بسیار موفق عنوان کرد و گفت: در طرح امین، طلبه در مدارس تنها به نماز خواندن مشغول نیست، بلکه تمام مسائل دینی دانش آموزشان را بررسی و در جهت رفع شبهات و مشکلات تلاش می کند.

وی، تداوم داشتن این جلسات را ضروری دانست و اظهار داشت: با مشخص کردن مسئولیت هر یک از اعضا در جلسات بعدی می توان وظایف محول شده را مورد بررسی قرار داد و امیدواریم که ثمره آن را در پیشرفت حوزه های علمیه استان شاهد باشیم.

آیت الله موسوی اصفهانی در پایان با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم هدفنمد شدن برنامه ها را خواستار شد و گفت: اگر بتوانیم در بنرها و پرچم های سیاه این ایام در کنار نام مبارک امام حسین(ع) شعارها و اهداف عاشورا را مطرح کنیم اثر بخشی فراوانی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha