پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد بارانی - امام جمعه مهدیشهر

حوزه/ حجت الاسلام بارانی گفت: رسالت امروز خبرنگاران و اصحاب رسانه، با توجه به شرایط موجود در جامعه تقویت امید است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام محمد بارانی، بعدازظهر امروز در حاشیه تجدید میثاق خبرنگاران و اصحاب رسانه در گلزار شهدای مهدی‌شهر، به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: اصلاح جامعه و یا ایجاد فتنه‌ای در جامعه از ارکانی است که می تواند توسط رسانه صورت پذیرد و یک خبر و یا گاهی یک تیتری میتواند مسئله ای را کوچک و یا مسئله را بزرگ نشان دهد.

امام جمعه مهدی‌شهر، با اشاره به صفت های لازم برای خبرنگاران تصریح کرد: اولین صفت خبرنگار از دید قرآن حق‌گویی است و یک خبرنگار موظف است هرآنچه که بر اساس حق و حقیقت رخ داده را منعکس کند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاری در کربلا نیز جلوه گر بوده است و امام سجاد(ع) خبرنگار و راوی از کربلا است، افزود: روایت ما نیز نوعی خبر است و بر اساس این خبرها احساس و سپس رفتار ایجاد می شود و بر اساس اخبار انگیزه ایجاد و یا از بین می‌رود.

حجت الاسلام بارانی با بیان اینکه حریت صفت دوم خبرنگاران است، خاطرنشان کرد: خبرنگار باید آزاد و بدون وابستگی به جناح‌ها باشد تا هرآنچه از حقایق رخ داده را بدون جانبداری منعکس کند؛ طمع نداشتن صفت سوم خبرنگار است، مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان در ائمه جمعه کشور بر عدم وابستگی به اصحاب ثروت و قدرت ائمه جمعه تاکید داشتند که این صفت نیز باید در خبرنگاران و اصحاب رسانه متجلی شود.

وی با بیان اینکه امید دادن صفت چهارم خبرنگاران است و باید به مردم و جوانان کشور امید داد، گفت: رسالت امروز خبرنگاران و اصحاب رسانه، با توجه به شرایط موجود در جامعه تقویت امید است.

امام جمعه مهدی‌شهر، با بیان اینکه انعکاس مشکلات مردمی صفت بعدی خبرنگاران است، افزود: در انعکاس مشلاکت نباید سیاه نمایی شود، زیرا در روز قیامت هزار سال ما را بابت قلمی که زدیم و حرفی که زدیم نگه‌مان میدارند تا پاسخ بدهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha