پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید داوود احمدپناه

حوزه/ امام جمعه شهمیرزاد گفت: انقلاب اسلامی خدمات برجسته و فراوانی داشته است که این خدمات باید در قاب رسانه به مردم منعکس شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام سید داوود احمدپناه، بعدازظهر امروز در حاشیه تجدید میثاق خبرنگاران و اصحاب رسانه در گلزار شهدای مهدی‌شهر، به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: رشد و پیشرفت و ترقی جامعه اسلامی مدیون رشادتها و خون شهیدان به ویژه شهدای خبرنگار است؛ شهدای خبرنگار نظیر شهد آوینی با تهیه «روایت فتح» صحنه های ارزشمند و ماندگار دفاع مقدس ماندگارتر کردند و ما مدیون این شهدا هستیم.

امام جمعه شهمیرزاد با بیان اینکه خبرنگار هم می‌تواند مسائل واقعی جامعه و مشکلات را بیان کند و هم می‌تواند کارهایی که در طول این چهل سال انجام شده را از اسم ببرد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی خدمات برجسته و فراوانی داشته است که این خدمات باید در قاب رسانه به مردم منعکس شود.

وی افزود: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) دو خبرنگار واقعه کربلا، اگر نبودند یزید و یزدیان خون امام حسین(ع) را پایمال می‌کردند.

خبرنگاران بازوان مسئولان اجرایی در جامعه هستند

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر نیز در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت مقام شامخ شهید خبرنگار شهید صارمی افزود: خبرنگاران می توانند در عین اختلاف دیدگاه و سلایق، منشا وحدت، همگرایی و همدلی باشند.

حسن ارگی قلم خبرنگاران را منشا خیر و برکت دانست و عنوان کرد: در عرصه اجرا، خبرنگاران به عنوان بازوان مسئولان اجرایی یاری دهنده آنان هستند.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر با اشاره به حرمت قلم از نگاه قرآن، خاطرنشان کرد: همانطور که امام خمینی (ره) سلاح تبلیغات را از سلاح جنگی برنده تر میدانست به طبع توجه ویژه به مقوله خبر و اطلاع رسانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: در وضعیت اخیر جنگ‌اقتصادی خبرنگاران باید با آگاهی بخشی و افزایش امید در سطح جامعه رسالت واقعی خود را نسبت به مردم ایفا کنند.

ارگی بزرگنمایی و سیاه نمایی را از آفت های خبررسانی دانست و تاکید کرد: بیان نقاط ضعف و انتقاد سازنده در کنار ارائه پیشنهادات و راهکار از سوی خبرنگاران می‌تواند در جهت اصلاح امورات کشور مفید باشد.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر در پایان از همراهی همه خبرنگاران که در بازتاب دادن اخبار شهرستان مهدی شهر در سطح کشور تلاش میکنند تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha