شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسلمانان آلمان خواستار انتصاب کمیسر اسلام هراسی شدند

حوزه/ شورای مرکزی مسلمانان آلمان از دولت فدرال این کشور خواست یک مقام به عنوان کمیسر اسلام هراسی انتصاب کرده و خواستار مبارزه با تبلیغات ضدمسلمانی شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از yenisafak، جامعه اسلامی در آلمان از دولت برای تشکیل یک سازمان جدید به منظور مبارزه با اسلام هراسی رو به رشد در این کشور درخواست کرد.

ایمان مزیک، رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان، روز گذشته پیشنهاد داد یک مقام کمیسر اسلام هراسی تشکیل شده و گفت: درحالی که دولت فدرال آلمان کمیسری برای مبارزه با ضدیهودیت تشکیل داده، ما شاهد هستیم که به چنین پستی علیه اسلام هراسی بسیار نیاز است.

مزیک تاکید کرد: انتصاب یک کمیسر اسلام هراسی می تواند یک پیام مهم برساند و در ادامه سبب شود که مقامات نیز نسبت به جرایم ضدمسلمانی حساس تر عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: کسی که علیه مسلمانان و دیگر اقلیت های مذهبی باشد در حقیقت تهدیدی برای آزادی همه ما به عنوان یک کشور دموکراتیک محسوب می شود. و حیاتی است که جامعه این حقیقت را درک کند.

گفتنی است دولت ائتلافی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان سال گذشته در پی درخواست ها و تماس های سازمان های یهودی ، دفتر کمیسر فدرال برای مبارزه با یهودی ستیزی تشکیل داد.

لازم به ذکر است آلمان در سال های اخیر شاهد افزایش اسلام هراسی و نفرت ضدمسلمانی و ضدمهاجران از جانب احزاب و جنبش های راست افراطی بوده است که به گفته کارشناسان، این اسلام هراسی نتیجه ایجاد وحشت و توهم توطئه در بحث های مربوط به بحران پناهندگی و تروریسم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha