پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
۱

حوزه/ مدرسه علمیه محمودیه در راستای تقویت توان طلاب و خودکفایی شهر کرمان در استفاده از اساتید عربی بومی، اقدام برگزاری دوره مکالمه عربی برای 50 نفر از طلاب کرد.

حجت الاسلام ناصر محمدآبادی، استاد مکالمه عربی مدرسه علمیه محمودیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان، با اشاره به برگزاری دومین دوره مکالمه عربی برون استانی، توسط مدرسه علمیه محمودیه کرمان گفت: نظر به آیین نامه معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه مبنی بر لزوم برگزاری دو دوره در مدارس دارای آموزش مکالمه عربی، مدرسه همچون تابستان سال گذشته دومین دوره مکالمه عربی خود را در مشهد مقدس آغاز نموده و تاکنون ادامه دارد.

وی  با بیان اینکه این دوره تنها دوره ی برگزار شده ی استانی امسال در خارج از استان می باشد افزود: هدف از برگزاری این دوره در مشهد مقدس، بهره مندی از اساتید برجسته ی عربی در مشهد جهت افزایش سطح کیفی دوره و استفاده مکفی طلاب از محیط معنوی و علمی مشهد می باشد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه محمودیه در ادامه به آمار و ارقام این دوره اشاره کرد و گفت: این دوره از پنجم مرداد ماه آغاز گردیده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت و در آن از 10 استاد برجسته عربی دانشگاه علوم رضوی و حوزه علمیه مشهد که اکثریت از اساتید عرب زبان هستند جهت ارتقاء سطح 50 نفر از طلاب مدرسه بهره می بریم. ضمن اینکه اگرچه حضور در این دوره برای طلاب اختیاری بوده اما استفاده تنها از زبان عربی در کل مدت دوره اجباری است.

استاد مکالمه عربی مدرسه علمیه محمودیه کرمان درخصوص برنامه زمان بندی دوره چنین گفت: برای طلاب روزانه 8 ساعت برنامه درسی گذاشته شده و ساعات دیگر روز طلاب موظف به حضور در سحن غدیر جهت شرکت در جلسات این سحن و تعامل به حاضرین در سحن که به طور کل عربی است می باشند. در پایان هر هفته نیز جلسات فرهنگی و برنامه های ورزشی در خارج از شهر مشهد برگزار می گردد.

وی با توجه به حضور طلاب از تمامی پایه های مدرسه در این دوره بیان کرد: برگزاری دوره با توجه به توان و آمادگی طلاب که از قبل طی امتحانات کتبی و شفاهی مورد بررسی قرار گرفته است به سه سطح تقسیم شده است که به طور معمول طلاب پایه اول در سطح یک، طلاب پایه دوم و سوم در سطح دو و طلاب سه پایه چهارم تا ششم در سطح سه جای گرفته اند.

در پایان حجت الاسلام محمدآبادی تاکید کرد: دوره سال گذشته 45 روزه بود اما امسال به دلیل کاهش توان مالی، مدرسه مجبور به کاهش زمان به 30 روز شده است.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha