جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 859981
۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
مسجد جامع ساری

نشست ائمه جماعات مسجد جامع ساری، پنج شنبه شب با حضور آیت الله نظری خادم الشریعه، در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، نشست ائمه جماعات مسجد جامع ساری، پنج شنبه شب با حضور آیت الله نظری خادم الشریعه، در ساری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صدوقی، تولیت مدرسه علمیه امامیه ساری در این جلسه با اشاره به تاریخ کهن مسجد جامع ساری آن را نماد دینداری و ولایت مداری مردم استان به ویژه ساری معرفی کرد و گفت: خوشبختانه با هدایت علما و روحانیان و تلاش مسؤولان این فضای معنوی در آستانه افتتاح کامل قرار گرفته است.

وی با بیان این که این بنای تاریخی از جمله مهم ترین اماکن مذهبی استان مازندران به شمار می رود، افزود: مسجد جامع در طول ادوار مختلف تاریخ همواره محور بوده است.

تولیت مدرسه علمیه امامیه ساری با اشاره به این که روند بازسازی و مرمت مسجد جامع ساری با همکاری و همبستگی علما و روحانیان مرکز استان آغاز و مراحل پایانی خود را طی می کند، خاطرنشان کرد: این بنای تاریخی سال 77 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد شفیعی، مسئول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری نیز در این جلسه با اشاره به این که به دلیل گستردگی آتش بخش بسیار مهمی از مسجد به کلی نابود شده بود، بیان داشت: خوشبختانه با پیگیری های مستمر علما و روحانیان مرکز استان و نگاه مثبت مسئولان هم اکنون شاهد مراحل پایانی مرمت و بازسازی این بنای تاریخی هستیم.

وی با اشاره به این که همه مردم و مسئولان برای مرمت و بازسازی مسجد جامع ساری به میدان آمدند، افزود: این وحدت و همبستگی مردم و مسئولان موجب تسریع در روند بازسازی مسجد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسجد جامع در دوران مبارزات نهضت، مهم ترین پایگاه ساماندهی نیروهای انقلابی بوده است، بیان داشت: مهم ترین مرکز سخنرانی علیه رژیم طاغوت، همین مکان مذهبی و تاریخی بوده است.

وی با تأکید براین که مسجد جامع ساری باید به همان دوران اوج خود بازگردد، خاطرنشان کرد: مساجد مهم ترین پایگاه نشر و گسترش ارزش های دینی و انقلابی در جامعه به شمار می روند.

حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، رئیس ستاد دهه غدیر کشور نیز در این جلسه با اشاره به این که مسجد جامع ساری در طول تاریخ مهم ترین پایگاه نیروهای مذهبی و انقلابی بوده است، گفت: تخریب شدن بخشی از این بنای تاریخی، موجب رنجش خاطر بسیاری از علما و مؤمنان شده بود.

وی با بیان این که خوشبختانه با پیگیری های به عمل آمده این مسجد در آستانه بازگشایی و بهره برداری کامل قرار گرفته است، بیان داشت: با حمایت های ویژه مسئولان بخش های باقیمانده این بنای کهن به اتمام خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha