سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سید محمد میرعلی اکبری

حوزه/ حجت الاسلام میرعلی اکبری گفت: مشکلات امروز جامعه نتیجه نبود روحیه مدیریت انقلابی و استشهادی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام سید محمد میرعلی اکبری، شامگاه روز پنجشنبه، در آیین شهادت امام محمد باقر(ع)، به میزبانی پارک آبشار مهدی‌شهر، با اشاره به آیه شریفه «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا» اظهار داشت: مومنین دو دسته هستند دسته اول صادقین و دسته دوم غیر صادقین؛ مومنین از دسته صادقین همان کسانی هستند که شهید شدند.

عضو موسسه سیره تفحص شهدا قم، با تاکید بر اینکه انسان مومن دارای روحیه جهادی، انقلابی و استشهادی است، تصریح کرد: انسان مومن دارای روحیه استشهادی منتظر شهادت است؛ روحیه مدیریت لیبرال به نتیجه نمی  رسد و ما نیازمند روحیه مدیریت جهادی گونه هستیم.

وی با اشاره به اینکه نگاه غربی و روحیه مدیریت لیبرالی به نتیجه نمی رسد، افزود: آنچه که به نتیجه می رسد و مورد خواست شهداست، نگاه داخلی و روحیه مدیریت جهادی و انقلابی بوده و نگاهی که توام با روحیه استشهادی باشد و مشکلات امروز جامعه نتیجه نبود روحیه مدیریت انقلابی و استشهادی است؛ این روحیه هدیه حضرت زهرا(س) به جامعه اسلامی است که امام زمان(عج) می فرمایند«الگوی من مهدی(عج) مادرم می باشد».

حجت الاسلام میرعلی اکبری با اشاره به آیه «ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ» خاطرنشان کرد: عاهدوا یعنی دنبال کارهای خوب باشیم و عهد ببندیم به جهاد پشت نکنیم و به دشمن پشت کرده و در مقابل استکبار بایستیم و عاهدوا یعنی پای ولایت ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به روایت امام باقر(ع) که فرمودند «اسلام روی پنج پایه نهاده شده: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت»، گفت: مردم امروز در جامعه به نماز، زکات، روزه و حج می پردازند اما از ولایت فاصه گرفته اند، رکن اصلی در ایمان ولایت است، در روایات به چیزی مانند ولایت فریاد زده نشد، مردم آن چهار را گرفتند و این، یعنی «ولایت» را رها کردند که مردم ایران پای آرمانها و ارزش های انقلاب اسلامی مانده اند؛ انقلابی بودن مهم نیست، انقلابی ماندن مهم است، ابن ملجم و طلحه و زبیر انقلابی بودند ولی انقلابی نماندند اما عمار یاسر هم انقلابی بود و هم انقلابی ماند.

عضو موسسه سیره تفحص شهدا قم افزود: در روایت آمده است هرکه را خداوند محبت اهل بیت(ع) را به او عنایت کند، خیر دنیا و خیر آخرت را به او هدیه داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha