جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین لطف‌ الله دژکام استان فارس

حوزه/ امام‌جمعه شیراز گفت: تابستان‌ها می‌گذرد، اما پدر و مادرها به فکر کلاس‌هایی ماند شنا و ... هستند البته این کلاس‌ها خوب است، اما باید به فکر کلاس قرآن باشیم، چراکه آخرت را تأمین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطف‌الله دژکام، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه دنیا جای ماندن نیست، اظهار داشت: این دنیا فنا بوده و هیچ فردی نمانده و نخواهد ماند.

وی بابیان اینکه ایمان به‌عنوان ارزش معنوی اساس حرکت انقلاب اسلامی است، افزود: اگر ایمان در جامعه ما ریشه نزند و تقویت نشود، نه به هدف انقلاب رسیده و نه به آنچه دوست داشته‌ایم برای بشریت هدیه بیاوریم خواهیم رسید، چراکه ایمان اصل این جریان بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تصریح کرد: تلاش‌ها باید بر این‌سو باشد که ایمان را در دل خود، خانواده‌های خود و در دل مردم رشد دهیم، اگر کشورهای دیگر در این جهان گمشده‌ای دارند که بخواهد آن را در ایران پیدا کنند معنویت و ایمان است، در غیر این صورت اگر دنیا به سراغ کشورهای دیگر برود شاید بهتر باشد، چراکه قدرت اصلی در دست دیگران است، اما کشور ایران چیزی دارد که اگر قدرش را بدانیم و به بشریت عرضه کنیم همه اولاد آدم به شما گرایش پیدا می‌کند و آن ایمان است.

وی در ادامه غم همنوعان خوردن و حس انسان‌دوستی را نشانه انسانیت دانست و عنوان کرد: اگر فردی این افکار را نداشته باشد از انسانیت او چیزی کاسته شده است؛ امام باقر(ع) می‌فرماید من در دل غم آخرت رادارم، همچنین اگر فردی از حقیقت ایمان بهره‌مند باشد در گوشه دل آن غمی نهفته است که این غم مایه سرافکندگی نیست بلکه مایه افتخار و عظمت انسان است، باید سعی شود از این نوع غم‌ها بی‌بهره نشویم، شادی و نشاط هنگامی حاصل می‌شود که در نگاه عارفان این غم‌ها را در دل داشته باشیم.

امام‌جمعه شیراز اضافه کرد: انسان در مقام انسانیت باید غم همنوعان و آخرت را بخورد، اینکه فسادهایی می‌بینیم نشان از این است که این فرد مؤمن نبوده و ایمان خود را از دست‌داده است.

وی به حدیثی از امام باقر(ع) اشاره کرد و بیان داشت: انسان‌ها فطرتاً به دنبال کمال و سعادت خود هستند، اگر تمام‌کمال را می‌خواهیم باید سه صفت ازجمله  دین‌شناسی را داشته باشیم. چرا قرآن کریم را مطالعه نمی‌کنید، باید در این راستا تلاش کرد؛ تابستان‌ها می‌گذرد، اما پدر و مادرها به فکر کلاس‌هایی ماند شنا و ... هستند البته این کلاس‌ها خوب است، اما باید به فکر کلاس قرآن باشیم، چراکه آخرت را تأمین می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دژکام صبر در سختی را دومین صفت برای به دست آوردن کمال دانست و تصریح کرد: باید صبر را از اسوه‌های آن فراگرفت؛ اینکه رئیس‌جمهور دیوانه آمریکا سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه مردم ایران رقم زند، مردم نشان دادند که صبر اولاد زهرا(س) و پیروان اهل‌بیت(ع) به این سادگی‌ها تمام‌شدنی نیست.

وی به سومین صفت برای رسیدن به کمال اشاره کرد و بیان داشت: سومین صفت برای رسیدن به کمال برنامه‌ریزی برای اقتصاد و زندگی است؛ معیشت باید حساب‌ و کتاب داشته باشد.

امام‌جمعه شیراز در ادامه  خاطرنشان کرد: برای حل برخی مشکلات باید سریع‌تر وارد عمل شویم؛ امروز باید به فکر مشکلات باشیم چند سال دیگر دیر است؛ شیراز دو طرح دارد گه یکی از آنان انتقال آب از سد درود زن است که دنبال شده، اما تاکنون وارد شبکه آب نشده است، امیدواریم بازهم مدیران پیگیری کنند، طرح دوم اینکه از سد تنگ سرخ سهمیه آب برای شیراز در نظر گرفته‌شده که هنوز احداث نشده است اما خواهش این است که مدیران به فکر باشند، مسائل بلندمدت مشکل امروز را حل نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه 180 حلقه چاه باید آب شهر را تأمین کند، تصریح کرد: مشکلاتی پیش‌آمده که راه‌حل دارد، یکی از آنان این است که برخی چاه‌هایی در اطراف شیراز وجود دارد که قابل‌استفاده است، در اوج نیاز مردم خواهش می‌کنیم که حتی کرایه آن را دریافت کنند و بگذارند مردم از نعمت آب برخوردار شوند، البته شهرداری و بنیاد مستضعفین همکاری کرده‌اند، اما استدعا داریم مابقی نیز همکاری کرده و بگذارند مردم از این آب قابل شرب بهره‌مند شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در ادامه بیان کرد: اقتصاد باید درون‌زا باشد، نباید دل به اینکه فرانسه و انگلیس قرارداد می‌بندند و درست می‌شود خوش باشد؛ حرکت اقتصاد درون‌زا درجاهایی آغاز و به نتیجه رسید یکی از مثال‌های آن از جمله حرکت‌های آبرومندی بود که قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در زمینه تولید بنزین انجام داد و حجم قابل‌توجهی بنزین تولید کردند.

وی عنوان کرد: مسئولان قرارگاه خاتم این همت را برای سومین حرم اهل‌بیت(ع) نیز انجام دهند و به ساخت پتروشیمی‌ های فارس کمک کنند، مطمئن هستیم ساخت‌وساز این پتروشیمی‌ها موجب رونق  استان می‌شود.

امام‌جمعه شیراز در پایان ابراز کرد: مجموعه‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا سربازان امام زمان(عج) هستند ما نیز دعا می‌کنیم امام حسین(ع) پشت آنان را خالی نکند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha