چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه همدان

نماینده ولی فقیه در استان همدان، راه حل مشکلات اعتماد را به جوانان دانست نه تمرکز بر برجام و مذاکره با غرب، گفت: همه مسئولان و حتی رئیس جمهور کشور اعلام می‌کنند که غرب به دنبال مذاکره نیست و به دنبال حفظ شرایط فعلی است، اما جای سؤال است که چرا برخی از رسانه‌ها با شیطنت بحث مذاکره را مطرح می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته همدان با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع)، گفت: حدود 187 هزار حدیث از ائمه اطهار وجود دارد و از این بین 70 درصد آنها متعلق به امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) است.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم، افزود: سیاه پوشیدن و عزاداری در این مدت بسیار عالی است، اما این ها کافی نیست، بلکه باید درکنار آن به کسب معارف و امام شناسی نیز بپردازیم.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر لزوم توجه و اعتماد به جوانان، اظهار کرد: در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس که توسط جوانان این مرز و بوم در سخت ترین شرایط ممکن و تحریم های ظالمانه ایجاد شده است توانسته ایم سه هزار تن بنزین صادراتی تولید کنیم. با وجود دستیابی جوانان کشور به این موفقیت ها، اما بازهم در فضای سیاسی کشور عده ای به دنبال مذاکره هستند و به این کار هم اصرار دارند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نباید به مردم دروغ بگوییم، ابراز داشت: همه مسئولان و حتی رئیس جمهور کشور اعلام می‌کنند که غرب به دنبال مذاکره نیست و به دنبال حفظ شرایط فعلی است، اما جای سؤال است که چرا برخی از رسانه‌ها با شیطنت بحث مذاکره را مطرح می کنند.

وی تصریح کرد: ما مخالف تعامل با دنیا نیستیم، بلکه تاکید بر اعتماد به جوانان است، نه تمرکز بر برجام و مذاکره با غرب، چرا که توسعه کشور تنها در گرو اعتماد به جوانان و توان داخلی است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به این که بعضی از رسانه‌ها موضوعاتی چون حضور زنان در ورزشگاه ها و موتور سواری بانوان را مطرح می کنند، بیان کرد: نباید با خواسته های کوچک خواسته های اصلی بانوان را نادیده بگیریم، چرا که این خواسته‌ها و ارزش‌ها است که جایگاه افراد را تعیین می کند.

وی تاکید کرد: زنان باید با جایگاه خود آشنا شوند و زن به عنوان تربیت کننده افراد در جامعه دارای جایگاه والایی باشند و از دسترس شهوترانی ها به دور بمانند.

امام جمعه همدان به وظیفه بانوان فرهیخته در جامعه اشاره کرد و گفت: در مقابل ترویج خواسته‌های کوچک این افراد باید بانوان فرهیخته جامعه ساکت نباشند و اجازه ندهند که با سیاسی کاری خواسته های کوچک برای بانوان در جامعه نهادینه شود.

وی همپنین با تبریک عید قربان، یادآور شد: بهترین راه برای قربانی کردن در این روز مبارک مراجعه به سازمان‌های رسمی و حمایت‌گر است که قربانی ها به دست نیازمندان واقعی برسد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان بر برگزاری باشکوه عید غدیر تاکید کرد و اظهار داشت: دوست داران و محبان حضرت علی (ع) باید در این روز شهرها را تبدیل به شهری ولایی و اکنده از شادی کنند و به خوبی به این ایام توجه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha