جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حانیه

حوزه/ مرکز آموزش های دینی خانواده "حانیه" با همکاری مرکز مشاوره معاونت تهذیب حوزه های علمیه، آموزش های فردی و گروهی و مشاوره با رویکرد دینی با حضور اساتید برجسته حوزوی و دانشگاهی به مخاطبان ارائه می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از استان البرز، مرکز آموزش های دینی خانواده"حانیه" از سال 1391 توسط موسسه فرهنگی، هنری و کاربردی خیبر، به منظور ترویج آموزش های دینی خانواده و مشاوره اسلامی در بین خانواده های استان البرز خصوصا شهرستان کرج تاسیس شده است.

در این راستا پس از انعقاد قرار داد با مرکز مشاوره معاونت تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور و همکاری با مرکز مشاوره موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) جهت برنامه ریزی و تأمین مشاور، فعالیت خود را در موضوعات مختلف با رویکرد اسلامی آغاز نموده و در مدت کوتاهی توانسته است جایگاه خود را در سطح استان باز نماید.

 از جمله فعالیت های مرکز آموزش های دینی خانواده"حانیه" برگزاری جلسات آموزشی و مشاوره در زمینه های ازدواج، خانواده، تربیت فرزند، اختلالات روانشناختی، استرس و اضطراب و وسواس، برگزاری مهارت های پیش از ازدواج، مهارت های زندگی و همسر داری، تربیت فرزند، طب سنتی، اعتماد به نفس، شبکه های مجازی و تربیت جنسی کودک و ارائه محصولات فرهنگی تخصصی با موضوع خانواده شامل کتاب، لوح فشرده، بروشور، سیر نمایشگاهی نوشت افزار اسلامی ایرانی است.

 جذب اساتید متخصص و با سابقه

از آنجا که موضوع ارائه مشاوره تخصصی به مخاطبان اعم از بانوان و جوانان و خانواده ها امری مهم و با اهمیت است جمعی از اساتید برجسته حوزوی و دانشگاهی در این مجموعه همکاری دارند.

از جمله اساتید حوزوی این مرکز حجج اسلام زارعی، جانباز، هراتیان و حصاری هستند که به مخاطبان مشاوره های فردی و اجتماعی با رویکرد دینی ارائه می دهند.

برگزاری دوره تربیت مشاور ویژه طلاب و ائمه جماعات

از جمله برنامه های در دست اقدام مرکز مشاوره "حانیه گسترش برگزاری جلسات آموزشی و مشاوره با موضوعات خانواده، ازدواج و روانشناختی است. برگزاری کارگاه های تخصصی و مشارکتی ۵ نفره(گروه درمانی) با موضوعات مهارت های پیش از ازدواج و مهارت های زندگی از دیگر برنامه های مرکز مشاوره حانیه است.

برگزاری دوره آموزشی تربیت مشاور برای طلاب حوزه های علمیه استان البرز و دوره تربیت مشاور برای ائمه جماعت مساجد استان البرز با هدف تربیت مشاوران با رویکرد اسلامی جهت تامین  نیازهای اولیه مردم در دستور کار این مرکز قرار دارد.

آمار بالای طلاق در البرز

با توجه به اینکه آمار طلاق در استان البرز جزء بالاترین آمارها در سطح کشور است موضوع الزامی کردن مشاوره قبل از ازدواج با هدف کاهش و یا حداقل ثابت ماندن آن مورد توجه قرار گرفته که امید است با همکاری سازمان ها و دیگر نهادهای دولتی و غیر دولتی پیگیری و هرچه زودتر به اجرا در آید از این رو کارگاه های آموزشی الزامی قبل از ازدواج به همت این مرکز برگزار می شود.

گفتنی است، علاقه مندان برای مراجعه به این مرکز و ثبت نام می توانند به دو روش حضوری و تلفنی(۰۲۶۳۲۷۷۵۶۰۸) اقدام کنند. پس از ثبت نام اولیه پرونده ای برای مراجع تشکیل و موضوع مشاوره که کاملا به صورت امانت در نزد مرکز محفوظ می ماند در پرونده مراجع درج و به استاد مرتبط با موضوع مشاوره ارجاع می شود.

شایان ذکر است، به منظور ارتقای سطح کیفی خدمات و ارزیابی مستمر از مراجعین نظر سنجی به عمل می آید. نتایج نظر سنجی ها جمع بندی شده و در دستور کار مرکز قرار می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ليلا نجاري IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    2 1
    من تو كلاسهاي حانيه شركت كردم وخيلي راضي بودم