پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
السيد القبانجي

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی در خطبه نماز جمعه نجف اشرف با قوانین آمریکا در خصوص عراق و نظارت بر کشتیرانی در تنگه هرمز ابراز مخالفت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه نماز جمعه نجف اشرف با قوانین آمریکا در خصوص عراق و نظارت بر کشتیرانی در تنگه هرمز مخالفت کرد.

سید قپانچی از اقدام نیرو های امنیتی و بسیج مردمی در بازداشت 25 نفر از اعضای اصلی باند مافیای قمار، مراکز شراب فروشی و تجارت دختران در بغداد قدردانی کرد.

وی در بخش دیگر خطبه از قدرت عراق  و عراقی ها در مقابله با جنگ نرم که برای تجزیه ملت ما تلاش می کند، سؤال کرد و جواب داد: ما در در جنگ نظامی علیه تروریسم و داعش که جهان تمامی طرح های خود را برای سرنگونی عراق به کار گرفت، پیروز شدیم.

امام جمعه نجف تصریح کرد: عراقی ها به خاطر نقاط قوتی که از آن بهره مند هستند در جنگ نرم موفق می شوند که از جمله آن ها عامل دینی و ریشه دینی ملت عراق است، اگرچه برخی جوانان عمل صالح را با فاسد درآمیخته اند.

وی ادامه داد: عامل دوم وجود علما و حوزه علمیه، عامل سوم امام حسین (ع) و موکب ها، سخنرانی ها، مناسبت های دینی و زیارت است که از بزرگترین عامل در شستشوی قلوب مردم به شمار می رود، امّا عامل چهارم مرجعیت دینی و ارتباط آن به ملت است.

طرح آمریکا در عراق برای حمایت از منافع شخصی خود است

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خطبه خود با قانون جلوگیری از سلب امنیت در عراق که آمریکا سعی دارد با تصویب محتوای آن از منافع شخصی خود حمایت کند، مخالفت کرد و از مجلس نمایندگان و دولت عراق خواست با این قانون مخالفت کرده و آن را دخالت آشکار در امور داخلی عراق بدانند.

وی افزود: این قانون ظاهر زیبایی دارد، امّا آمریکا سعی دارد از طریق آن هر کسی که منافع اش را تهدید کند، از سر خود بردارد.

آمریکا در مقابل ایران شکست خورده است

خطیب جمعه نجف اشرف به طرح آمریکا مبنی بر نظارت بر تنگه هرمز اشاره کرد و گفت: این قانون جدید را آمریکا به تصویب رسانده و از 60 کشور خواسته که در آن حضور یابند.

وی اشاره کرد: اروپا با این طرح مخالفت کرده و آلمان، فرانسه، روسیه و چین نیز مخالفت خود را اعلام کردند، امّا رژیم اسرائیل به تنهایی از آن استقبال کرد.

سید قپانچی این قانون را بیانگر شکست آمریکا و عدم توانایی آن برای ورود به جنگ دانست و تاکید کرد: این طرح ناموفق است و کشور های جهان با آن مخالف هستند.

امام جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) اشاره کرد و گفت: ما نیازمند توصیه های ایشان هستیم.

آبت الله خوئی ده ها فقیه و مرجع تقلید تربیت کرد

وی همچنین با اشاره به سالگرد ارتحال آیت الله ابوالقاسم خوئی، گفت: آیت الله خوئی صد ها استاد حوزه، ده ها فقیه و مرجع تقلید تربیت کرد که امروز مراجع بزرگ پیش آن ها تلمذ می کنند و از جمله آن ها آیت الله سید علی سیستانی ، آیت الله خامنه ای، آیت الله فیاض،آیت الله وحید خراسانی و شهیدان صدر است.

سید قپانچی در پایان گفت: انتخاب آیت الله سیستانی به جانشینی آیت الله خوئی، انتخاب موفقیت آمیزی بود و از دیگر توفیقات آیت الله خوئی حفظ حوزه علمیه نجف اشرف در مقابل سیاست های رژیم بعثی بود که سعی داشت حوزه علمیه را نابود کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha