جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: هرچه قدر در بحث راهیان نور سرمایه گذاری کنیم، نتیجه آن را در آینده به صورت یک فرهنگ انقلابی ـ اسلامی خواهیم دید. 

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار کرد: یکی از برنامه های فرهنگی بسیار موثر در کشور اعزام کاروان های راهیان نور است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به ارزش و جایگاه معنوی کاروان های راهیان نور گفت: نسل جوان جامعه، دوران دفاع مقدس را تجربه نکرده اند و اطلاع کامل و کافی از رشادت ها، ایثارگری ها و... رزمندگان اسلام ندارد، لذا راهیان نور می تواند این مضامین را به این نسل منتقل کند.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه کاروان راهیان نور به نوعی بسترسازی فرهنگی در کشور محسوب می شود، عنوان کرد: مقام معظم رهبری درباره اهمیت و جایگاه راهیان نور می فرمایند: « ملت ایران در دوره‌ معاصر، هر چه عظمت و عزّت در دنیا دارد، به برکت خون رزمندگانی است که در این سرزمینهای خونین حضور یافتند و جان و سلامت و جوانی خود را برای اسلام، برای ملت و برای میهنشان در طبق اخلاص گذاشتند و تقدیم کردند».

مدیر حوزه علمیه استان کردستان افزود: این سخنان معظم له به خوبی لزوم کاروان های راهیان نور و آشنا سازی نسل جوان با دوران دفاع مقدس را می رساند، لذا هرچقدر در زمینه کاروان های راهیان نور سرمایه گذاری و وقت بگذاریم، بی شک نتیجه مطلوب آن را در آینده خواهیم دید.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان بیان کرد: امام خامنه ای در یکی از سخنرانی های خویش درباره جایگاه کاروان های راهیان نور و تاثیر آنها بر روحیه جوانان می فرمایند: «باید حماسه‌ شگفت‌آور هشت سال دفاع مقدس که ملت ایران توانست با دست خالی و با توکل بر خدا در برابر یک تهاجم گسترده‌ی بین‌المللی بایستد و موفق و پیروز بیرون بیاید، برای نسل جوان کنونی و نسلهای آینده شناسانده شود تا آنان با شناخت عظمت و تواناییهای این ملت، راه گذشتگان را با احساس امید و عزت ادامه دهند».

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در بحث کاروان های راهیان نور چندین هدف پیگیری می شود که یکی از آنها آشناسازی نسل جوان با فرازو نشیب های انقلاب اسلامی در طول این 40 ساله می باشد و دیگر اینکه این نسل را با پتانسیل های فرهنگی و معنوی کشور بهتر و کاملتر آشنا می کنیم.

این استاد حوزوی ادامه داد: هر ساله جمعیت کثیری از ملت انقلابی و ولایتمدار ایران برای تجدید بیعت با شهدا، امام شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناطق جنگی کشور در قالب کاروان های راهیان نور اعزام می شوند که این برنامه عملکرد و بازخورد بسیاری هم در کشور و هم در منطقه و جهان دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان عنوان کرد: یکی دیگر از مزایای کاروان های راهیان نور این است که نسل جوان انقلاب با سختی های رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل که با دستان خالی در مقابل استکبار جهانی ایستادند، بهتر و کامل تر آشنا می شوند، لذا هرچه قدر در بحث راهیان نور سرمایه گذاری کنیم، نتیجه آن را در آینده به صورت یک فرهنگ انقلابی ـ اسلامی خواهیم دید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha