پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بازداشت فردی به جرم شعارنویسی نفرت محور بر محل کسب مسلمانان کالیفرنیا

حوزه/ شاید این یکی از معدود مواردی باشد که یکی از افرادی که اقدام به نوشتن شعارنویسی ضداسلامی بر دیوار مغازه ها و مساجد مسلمانان در غرب می کنند بازداشت شده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از abc7news، زنی در شهر کنکورد در ایالت کالیفرنیا آمریکا که اقدام به نوشتن شعارنویسی های ضداسلامی با اسپری رنگ بر روی دیوارهای مغازه ها و محل کسب مسلمانان شده بود، بازدداشت شد.

«نه به مسلمانان و به جهنم بروید» برخی از شعارهای اسلام هراسی و نفرت انگیزی بودند که اخیرا بر روی مغازه ها با صاحبان مسلمان نوشته شدند. امید کرباسی که شاهد این شعارها بر دیوار محل کسب خود بوده می گوید: اینجا کنکورد است و من از اینکه چنین اتفاقی اینجا بیافتد بسیار شوکه شدم.

کرباسی که در فروش محصولات مرتبط با خاورمیانه و آسیای جنوبی تخصص دارد و رستوران او نیز به تهیه غذای افغان می پردازد می گوید که در گذشته هیچ مشکلی نداشته، با این حال تیراندازی ها و کشتارهای اخیر در آمریکا و غرب نگرانی هایی را بری وی و خانواده اش به همراه داشته اند.

کرباسی گفت: من نگران بودم. فکرش را هم نمی کردم به ویژه اینکه الان اتفاقات زیادی در سرتاسر جهان در حال وقوع هستند.

پلیس کنکورد ماریا دیسنی 58 ساله را که توسط دوربین های امنیتی شناسایی شده بازداشت کرد.

ستوان کار کروز از پلیس کنکور ضمن اینکه این اقدام را «مجرمانه» توصیف کرد گفت: وی به جرم خود اعتراف کرده و می گوید هفته گذشته مشاجره ای با یک مسلمان داشته  به همین جهت نیز این کار را کرده است.

کروز افزود: وی آگاهانه این اقدام را کرده است و هیچ گونه مواد مخدر یا مشروبات الکلی بر رفتار او تاثیر نگذاشته است.

این  فرد به جرم خرابکاری و همچین اتهام نفرت محور بازداشت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha