جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بررسی «حقوق و جایگاه زن در اسلام» در کویته پاکستان

حوزه/ همایش بررسی «حقوق و جایگاه زن در اسلام» با همکاری مجلس وحدت مسلمین پاکستان در کویته پاکستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه همزمان با سالروز فرخنده و مبارک ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، همایشی با عنوان «حقوق و جایگاه زن در اسلام» با همکاری مجلس وحدت مسلمین در کالج تعمیر ملت دیره اللهیار در کویته پاکستان برگزار شد.

در این همایش، خانم ردا بتول، از فعالان در امور فرهنگی و آموزشی دیره اللهیار در سخنان خود، گقت: در زمان جاهلیت، دختر به عنوان ننگ و عار یاد می‌شد. وقتی به کسی بشارت دختر داده می‌شد رنگ چهره‌اش سیاه و به شدت عصبانی می‌شد و برای نجات از این ذلت دخترش را زنده به گور می‌کرد.

وی افزود: اما با ظهور اسلام، زن عزت و سربلندی یافت. اسلام که سرآمد تمام ادیان قرار دارد موجب از بین بردن تمام بی عدالتی نسبت به حقوق زنان شد.

خانم یاسمین بلیدی، مدیر کالج "تعمیر ملت" هم در سخنانی، بیان کرد: برگزاری این چنین همایش‌هایی با موضوع زنان از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ چرا که به تبیین جایگاه و منزلت زنان به عنوان یکی از پایه‌های استواری خانوداه و جامعه پرداخته می‌شود و زنان با حقوق خود آشنا می‌ شوند.

خانم عشرت، از اساتید دانشکده دخترانه جیکب آباد اظهار کرد: دین اسلام به زن عزت داد، دختر رحمت الهی است نه ذلت. پیامبر اسلام فرمود: بهشت زیر پای مادران است و زن به عنوان زوجه نیمی از ایمان همسر خود است.

خانم شبانه از کالج تعمیر ملت خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی زن مسلمان است. ما حجاب اسلامی را از حضرت زهرا(س) آموختیم و او نمونه و الگوی کاملی برای ما است.

خانم رقیه سلطانه، مدیر مدرسه علمیه خدیجه الکبری(ع) شهر جیکب آباد گفت: زن با ترتیب خود نسل مومن و تحصیل کرده به جامعه تحویل می‌هد. وظیفه زن مسلمان تعلیم و تربیت نسلی شایسته و سالم برای آینده است.

خانم گلشن زهرا از اساتید دانشگاه سند در سخنرانی خود اظهار کرد: یکی از وظایفی که دین اسلام بر عهده زن گذاشته است، رعایت عفاف و حجاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha